پیش‌بینی‌ها در مورد طلا چه می‌گویند؟

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که بخش کثیری از تحلیلگران، روند آتی حرکت قیمت طلا را به صورت نزولی پیش‌بینی می‌کنند و تنها 11 درصد دیدگاه صعودی دارند. ارز به نقل از «کیتکونیوز»، احساسات صعودی در بازار طلا به سرعت تضعیف شده است، زیرا قیمت‌ها به دنبال پایان هفته‌ی دوم خود، به زیر 1900 دلار در هر اونس نمودار می‌شوند. مع‌الوصف، در حالی که انتظار می‌رود قیمت‌ها کاهش یابد، بسیاری همچنان کاهش احتمالی را به عنوان یک فرصت خرید می‌بینند.
به گزارش تجریش آنلاین | آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که تحلیلگران وال استریت در کوتاه‌مدت نسبت به طلا دیدگاهی نزولی دارند و احساسات صعودی در میان سرمایه‌گذاران خرد به پایین‌ترین حد خود از اواخر اکتبر رسیده است.
اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو اظهار داشت: «به طور کلی، توانایی محدود بازار برای پاسخ به افت روز جمعه‌ی گذشته به زیر 1900 دلار، همچنان بر بازار تأثیر می‌گذارد. هانسن اضافه کرد که او در مورد طلا، که حرکت قیمتی (پرایس‌اکشن) مدل «شیر یا خط انداختن» دارد، کاملأ بی‌طرف است.
دارن نیوسام، تحلیلگر فنی ارشد در Barchart.com، طلا هفته‌ی آینده شاهد تغییرات قیمتی جالبی خواهد بود. وی خاطرنشان کرد که این فلز گرانبها حرکت نزولی محکمی دارد، اما در کوتاه‌مدت اشباع فروش می‌شود.
وی افزود که چشم‌انداز تکنیکال کوتاه‌مدت به حمایت آزمایش قیمت در سطح 1.823 دلار در هر اونس اشاره دارد.
نیوسام اظهار داشت: «این راه درازی است و همانطور که گفتم، در حال حاضر قرارداد فروش اشباع کوتاه‌مدت است. برای انجام این کار، طلا باید شاهد افزایش روند صعودی کوتاه‌مدت شاخص دلار آمریکا در هفته‌ی آینده باشد. این موضوع از آنجا که دلار در کوتاه‌مدت اشباع خرید شده است، دشوارتر می‌شود.
این هفته، 19 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی کیتکو نیوز گلد (Kitco News Gold) شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 9 تحلیلگر یا 47 درصد از افراد، نسبت به طلا در کوتاه‌مدت دیدگاه نزولی داشتند. در عین حال، تنها دو تحلیلگر، یا 11 درصد، برای هفته‌ی آینده دیدگاهشان صعودی بود و هشت تحلیلگر، معادل 42 درصد، قیمت‌ها را کاهشی می‌دیدند.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید