چگونه پوست را آبرسانی کنیم

چکیده : ما لیوان‌ها و بطری‌های آب را کنار تخت‌مان، پشت میزمان نگه می‌داریم و همیشه هنگام رفتن به باشگاه در دسترسمان هستیم

 

چگونه پوست را آبرسانی کنیم

 

ما لیوان‌ها و بطری‌های آب را کنار تخت‌مان، پشت میزمان نگه می‌داریم و همیشه هنگام رفتن به باشگاه در دسترسمان هستیم—شاید حتی خانه‌تان را با یک مرطوب‌کننده مرطوب نگه دارید. به جرات می توان گفت که هیدراتاسیون چیزی است که ما روزانه، گاهی بدون فکر کردن، به آن عمل می کنیم. اما چند وقت یکبار به طور فعال به دنبال آبرسانی به پوست خود هستید؟

در حالی که آب، استراحت و مواد مغذی برای حفظ رطوبت پوست شما از درون به بیرون ضروری هستند، پوست درخشان نیز به عشق، مراقبت و حمایتی نیاز دارد که می توانید مستقیماً روی سطح آن دوختید. بنابراین، چگونه محصولات مراقبت از پوستی که در کابینت خود نگهداری می کنید می توانند به هیدراتاسیون پوست کمک کنند؟ برای شروع، این چهار نکته را برای نحوه آبرسانی به پوست در طول سال دنبال کنید.

 

یک رژیم مرطوب کننده و مرطوب کننده مراقبت از پوست ایجاد کنید


برای هموار کردن راه برای بهره مندی از مزایای یک مرطوب کننده استثنایی یا محصول مراقبت از پوست آبرسان، ایجاد یک روتین مراقبت از پوست که به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و یک زیرسازی تمیز و سالم ایجاد می کند، ضروری است. مراحل اساسی یک مجموعه مراقبت از پوست ضروری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

پاکسازی
لایه برداری
مرطوب کننده

 

با یک لمس ملایم لایه برداری کنید


سلول‌های پوست ما برای خود اکوسیستم‌های پیچیده‌ای هستند، مانند آجر روی هم قرار گرفته‌اند، می‌میرند و با سرعتی هشداردهنده بازسازی می‌شوند - یکی از دلایل اصلی ما این است که لباس‌های زیادی را به طور منظم انجام دهیم. اما بر خلاف لباس های شسته شده، لایه برداری صورت همیشه باید تحت چند شرایط انجام شود:

ملایمت - هر چیزی غیر از نوک انگشتان و خود لایه بردار ممکن است بیش از حد ساینده باشد و آسیب زیادی به سلول های سالم پوست وارد کند.
آب ولرم – سعی کنید از استفاده از آب داغ خودداری کنید، زیرا ممکن است پوست شما را خشک کند. یکی از اصول اساسی آبرسانی پوست، جلوگیری از گرمای بیش از حد است. وقتی دما خیلی بالاست، رطوبتی که باید توسط پوست شما حفظ شود، خیلی راحت به اتمسفر فرار می کند.
مواد شیمیایی بر فیزیکی – لایه‌بردارها می‌توانند فیزیکی باشند، با ساینده‌هایی که ممکن است باعث ایجاد ریزش اشک در پوست شما شوند، یا می‌توانند شیمیایی باشند - مواد زائد را با اسیدها و سایر موادی که اغلب همراه با مرطوب‌کننده‌ها و پاک‌کننده‌ها هستند، از بین می‌برند. در حالی که برخی از لایه‌بردارهای فیزیکی می‌توانند موثر باشند، گزینه‌های شیمیایی می‌توانند بیشتر از فاکتور ملایمی ذکر شده در بالا را ارائه دهند.
فقط شب ها و نه روزانه – بسته به حساسیت پوستتان، شب ها با مقداری منظم لایه برداری کنید، اما نه هر روز. لایه برداری بیش از حد ممکن است به پوست شما آسیب برساند، اما برای بازسازی مناسب پوست در طول شب باید قبل از خواب انجام شود.
اگر مراحل کمتری را در برنامه خود ترجیح می دهید، خوش شانس هستید—این روزها می توانید پاک کننده های صورت با لایه بردارهای شیمیایی داخلی پیدا کنید. این ما را به مرحله بعدی می رساند…


پاکسازی برای ایجاد یک بنیاد پاک


لایه برداری نباید بخشی از روتین مراقبت از پوست شبانه شما باشد، اما مطمئناً زمانی که تصمیم به استفاده از آن دارید، این فرآیند باید شروع شود. در غیر این صورت، یک پاک کننده با طراوت باید به دنبال لایه برداری باشد تا سلول های مرده پوست شب، مواد آرایشی یا زباله های روز را پاک کند. از مواد تشکیل دهنده محصول مانند الکل که پوست شما را خشک می کند اجتناب کنید. در عوض، به دنبال موادی در پاک کننده صورت خود باشید که ثابت شده است آبرسانی پوست را افزایش می دهد:

اسید سرم هیالورونیک
سرم نیاسینامید
سرم ویتامین سی
آکواپورین ها
سرامیدها
اوره
گلیسرین


مرطوب کننده برای آبرسانی به پوست


بعد از اینکه صورت و گردن خود را تمیز کردید، گام بعدی این است که رطوبت را بپوشانید تا پوست شما طراوت تر و طولانی تر به نظر برسد. چه پوست خشک، مختلط یا چرب داشته باشید، مهم است که اطمینان حاصل کنید که پوست شما دارای سه نوع ماده اصلی است:

مرطوب کننده ها - این مواد شیمیایی شامل موادی مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین هستند که برای جذب رطوبت از هوا و از لایه های عمیق تر پوست به سطح عمل می کنند.
نرم کننده ها - نرم کننده ها می توانند به تسکین خشکی و نرم شدن پوست کمک کنند، اما هدف دیگر آنها کمک به به دام انداختن رطوبت است نه اضافه کردن بیشتر. نرم کننده های رایج عبارتند از روغن ها، کره های گیاهی و اسیدهای چرب.
انسداد - در عین حال، موادی مانند موم زنبور عسل، وازلین و لانولین به عنوان یک سد قوی برای مهر و موم کردن رطوبت روی سطح پوست عمل می کنند.

از مرطوب کننده ها و ماسک های صورت استفاده کنید
یکی از دلایلی که بهتر است بعد از شستشوی صورت جوان‌کننده از مرطوب‌کننده استفاده کنید، این است که در حالت ایده‌آل، زمانی که پوستتان هنوز کمی مرطوب است، این کار را انجام می‌دهید. آیا تا به حال متوجه شده اید که وقتی اجازه می دهید آب کاملاً تبخیر شود، سطح پوست شما به حدی خشک می شود که به نظر می رسد به شدت کشیده می شود و مانند یک طبل سفت می شود؟ این همچنین به عنوان از دست دادن آب از طریق اپیدرمی (TEWL) شناخته می شود، پدیده ای که باعث می شود پوست شما به:

از دست دادن آب بدن
در برابر عناصر ساینده آسیب پذیری پیدا کنید
تکه های خشک ایجاد کنید و در نتیجه خارش ایجاد کنید
اما اگر هر چند وقت یکبار بعد از پاکسازی روتین خود از انسدادها خودداری کنید، همچنان مراقب باشید که از TEWL پرهیز کنید و به سلول های پوست خود زمان طولانی تری بدهید تا در مرطوب کننده ها و نرم کننده های مرطوب کننده یک ماسک غوطه ور شوند؟ چند دقیقه وقت بگذارید، روند روتین مراقبت از پوست خود را قطع کنید و یک ماسک صورت را روی صورت خود قرار دهید.

جدای از فرصت دراز کشیدن و استراحت صورت خود در زیر یک ملحفه خنک، سلول های پوست شما از مزایای قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مواد مرطوب کننده بهره می برند. از بین انواعی انتخاب کنید که ممکن است پوست شما را آبرسانی کند، مانند:

ماسک‌های ورقه‌ای با آنتی‌اکسیدان‌های آبرسان – اگر این ماسک‌ها را در یخچال نگهداری کنید، ممکن است خواص ضدالتهابی نیز داشته باشند، زیرا می‌توانند بر روی پوست خنک‌کننده و تسکین‌دهنده باشند.
ماسک‌های شبانه با اسید هیالورونیک – قرار گرفتن در معرض مواد مرطوب‌کننده چند ساعته ممکن است به ویژه برای پوست‌های خشک مؤثر باشد.
ماسک‌های خاک رس، گل یا گوگرد – این ماسک‌ها می‌توانند روغن‌ها را جذب کنند و به پاک‌سازی کمک کنند و پوست را در برابر تلاش‌های آبرسانی داخلی و خارجی باز کنند.


روال هیدراتاسیون خود را برای آب و هوا و نوع پوست خود سفارشی کنید


منطقه شما، شهر شما و خود فصل می توانند تأثیر عمیقی بر سطح آبرسانی پوست شما داشته باشند. به بیان ساده، رطوبت غلظت بخار آب در هوا است. رطوبت معمولا در مناطق گرمتر بیشتر است، اما در مناطق سردتر کمتر است، جایی که اثرات خشک شدن هوای سرد ممکن است به میزان زیادی از دست دادن آب از طریق اپیدرمی را تقویت کند.

به نوبه خود، کسانی که در مکان‌های خشک زندگی می‌کنند ممکن است به پیروی دقیق‌تری از رژیم مراقبت از پوست آبرسانی نیاز داشته باشند، به خصوص اگر پوستی با نیازهای خاص دارید. انواع پوست عبارتند از:

نرمال – نه خشک و نه چرب، پوست شما فقط به پاکسازی و مرطوب سازی منظم نیاز دارد.
خشکی - مشکلات مربوط به سد رطوبت طبیعی - لیپیدهای چرب که سلول های پوست را به هم متصل می کنند - دارای طیف گسترده ای از شدت هستند، از لایه برداری و پوسته پوسته شدن تا ترک خوردن یا خونریزی. افراد دارای پوست خشک ممکن است از محیط مرطوب بهره ببرند.
روغنی – آب و هوای مرطوب ممکن است به نوبه خود برای این افراد کابوس وار باشد، زیرا تولید سبوم آنها به شدت زیاد است. ظاهر براق و نرمی پوست در هنگام لمس ممکن است بارهای رایج باشد.
ترکیبی – در پوست های مختلط، چربی ناحیه T صورت شما، که شامل پیشانی، بینی و چانه می شود، ممکن است چرب باشد، در حالی که سایر نواحی صورت با غدد چربی کمتر ممکن است در مقایسه با آن احساس کدر و خشکی داشته باشند.
حساس - بثورات یا خشکی پوست به طور منظم افرادی را مبتلا می کند که دارای سیستم ایمنی بیش فعال هستند، که بدن آنها می تواند به هر تعدادی از محرک های محیطی واکنش نشان دهد.

 

پایگاه خبری تجریش 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید