راز زندگی کردن تا صد سالگی ؟ ؛ عادتهای خوب نیست

اگر می خواهید تا 100 سالگی خود زندگی کنید، عادات سالم فقط می توانند شما را تا حدی پیش ببرند.⁠ 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از WSJ؛  تحقیقات جدید، نقش ژن ها را در زندگی تا سنین بسیار بالا روشن تر می کند.  به گفته محققانی که پیری را مطالعه می‌کنند، عادت‌هایی مانند خواب کافی، ورزش و خوردن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به شما کمک کنند تا از بیماری جلوگیری نمایید و عمر طولانی‌تری داشته باشید، اما وقتی صحبت از زندگی بیش از 90 سال به میان می‌آید، ژنتیک یک برگ برنده دیگری است.
 ‌
 دکتر توماس پرلز، پروفسور پزشکی در دانشگاه بوستون که رهبری مطالعه صد ساله نیوانگلند را بر عهده دارد، می گوید: حدود 25 درصد از توانایی شما برای زندگی تا 90 سالگی توسط ژنتیک تعیین می شود.  او تخمین می‌زند که در 100 سالگی، تقریباً 50٪ ژنتیکی است و در حدود 106 سالگی، 75٪ میباشد.
 ‌
 صد ساله ها سهم فزاینده ای از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند.  طبق پیش‌بینی‌های اداره سرشماری، در سال 2023 حدود 109000 صد ساله در کشور زندگی می‌کنند که این رقم در 10 سال پیش حدود 65000 نفر بوده، که بخشی از این افزایش به لطف چندین دهه پیشرفت در پزشکی و بهداشت عمومی است.
 ‌
دانستن اینکه چه چیزی به برخی از افراد امکان می دهد تا زندگی بسیار طولانی داشته باشند، میتواند تاثیراتی برای بقیه ما داشته باش .  دکتر جیمز کرکلند، رئیس فدراسیون آمریکا برای تحقیقات پیری، می‌گوید تحقیقات مداوم در مورد سن بسیار بالا ممکن است به ارائه بینشی کمک کند که در نهایت می‌تواند برای تولید داروها یا شناسایی تغییرات سبک زندگی برای کمک به افراد جهت سالم‌تر بودن و مدت طولانی‌تری زندگی کردن، استفاده شود.
 ‌
دکتر پرلز تخمین می زند که تقریباً 20٪ از جمعیت دارای ساختار ژنتیکی هستند که می تواند آنها را به 100 برساند، اگر آنها نیز انتخاب های سالم ثابتی داشته باشند.
 ‌

مترجم محمدحسین اکبرزاده

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید