نظارت بیش از ۲۰۰۰ تیم بهداشت محیط بر موکب‌های ایرانی

معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: به زائران اربعین توصیه می شود که مسائل بهداشتی را به خوبی رعایت و قبل از مصرف غذا دست های خود را با آب و صابون شست و شو کنند.

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: با هماهنگی‌های انجام شده  ۱۵ نفر از کارشناس‌های بهداشت محیط  به همراه ۱۵ نفر از کادر سلامت به کشور عراق برای مراسم با شکوه اربعین اعزام شده اند و در موکب‌های بین نجف تا کربلا بر عرضه مواد غذایی و آب نظارت خواهند کرد. در تهران نیز بیش از ۲۰۰۰ تیم بهداشت محیط بر عرضه مواد غذایی و آب مصرفی در موکب‌ها نظارت خواهند کرد.

به گفته وی افراد و به خصوص موکب داران آب را با یخ های صنعتی و تهیه شده با آب شرب خنک کرده و بهتر است که آب یا نوشیدنی های نذری را به طور غیر مستقیم خنک کنند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت بیان کرد: زائران در طول مسیر پیاده روی مراسم باشکوه اربعین بهتر است از آب بسته بندی استفاده کنند و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های گوارشی مواد غذایی را به صورت داغ و بعد از حرارت مصرف کنند.

فرهادی ادامه داد: با توجه به این که مراسم اربعین در فصل تابستان است به زائران توصیه می شود که مسائل بهداشتی را به خوبی رعایت کنند و قبل از مصرف غذا دست های خود را با آب و صابون شست و شو دهند و در صورت عدم دسترسی به آب دست های خود را با مواد ضد عفونی شسته تا آلودگی احتمالی آن از بین برود.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید