جمع آوری بیش از 4 میلیون دلار تضمین مالی پس تایید کیفرخواست ترامپ در 24 ساعت آغازین

یک روز پس از متهم شدن به اتهام نقش آفرینی در پرداخت پول به ستاره فیلم های بزرگسالان، استورمی دانیلز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، بیش از 4 میلیون دلار برای نامزدی ریاست جمهوری 2024 خود در 24 ساعت جمع آوری کرد.

#ترجمه_اختصاصی  از تجریش آنلاین 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، تنها در ۲۴ ساعت پس از آن که هیئت منصفه بزرگ نیویورک روز پنجشنبه به متهم کردن او در رابطه با پرداخت ۱۳۰ هزار دلاری پول به بازیگر فیلم های بزرگسالان پیش از انتخابات ۲۰۱۶ رای داد، بیش از ۴ میلیون دلار برای نامزدی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ خود تضمین کرد.

طبق کمپین انتخاباتی رئیس جمهور سابق، بیش از 25 درصد بودجه از سوی کمک کنندگانی که برای اولین بار به کمپین ترامپ کمک مالی کرده بودند، به عنوان نامزد پیشرو در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان تثبیت شد.

در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، آمده است: «این افزایش باورنکردنی کمک‌های مردمی تأیید می‌کند که مردم آمریکا کیفرخواست رئیس‌جمهور ترامپ را سلاحی شرم‌آور از سیستم قضایی ما توسط دادستانی تحت حمایت سوروس می‌دانند.»

هم چنین در این بیانیه آمده است: «کمپین انتخاباتی پرزیدنت ترامپ در سال 2024 با سهم متوسط تنها 34 دلار، توسط ائتلافی بی بدیل از میهن پرستان سخت کوش تامین می شود که از کمک های مالی ویژه ای مانند سوروس که میلیاردها دلار برای تأثیرگذاری بر انتخابات ما خرج می کنند، خسته شده اند».

در این بیانیه آمده است که طی پنج ساعت اول پس از «کیفرخواست جعلی»، شهروندان 50 ایالت به کمپین ترامپ کمک مالی کردند.

معاون رئیس جمهور کامالا هریس به خبرنگاران در زامبیا گفت: "من در مورد پرونده جنایی در حال انجام که به رئیس جمهور سابق مربوط می شود، اظهار نظر نمی کنم."

دونالد ترامپ به‌خاطر پرداخت‌های مظنونی که از طرف او به استورمی دانیلز، ستاره سابق سینمای بزرگسالان انجام شده است، تحت بازجویی قرار گرفته است که با اتهامات مربوط به رابطه با ترامپ در معرض دید عموم قرار گرفت.ترامپ که در آن زمان یک غول املاک و مستغلات بود، اولین بار در جولای 2006 با دانیلز در یک رویداد گلف ملاقات کرد. دانیلز در آن زمان 27 ساله بود، در حالی که ترامپ 60 ساله بود.

دنیلز در کتاب «افشای کامل» که در سال 2018 منتشر شد، درباره دیدارش با ترامپ نوشت.

ترامپ که متهم به کیفرخواست شد، اولین رئیس جمهور سابق آمریکاست که به چنین جنایتی متهم شده است. این کیفرخواست پس از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 منتشر می شود، جایی که ترامپ یکی از رقبای اصلی است.

مترجم : عبدالرضا پورزمان

منبع : مجله خبری Business Today

تاریخ : 2 مارس 2023

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید