اتصال ۱۱۹ واحد از ۱۲۷ دانشگاه وزارت علوم به پنجره ملی خدمات هوشمند

مدیر کل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم گفت: هدف از اتصال خدمات به پنجره ملی خدمات هوشمند، شفافیت است.

محمدهادی زاهدی، مدیر کل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی  وزارت علوم گفت: وزارت علوم سامانه پنجره واحد خدمات دانشگاهی را طراحی کرده است. هر سازمانی وابسته به وزارت علوم اعم از دانشگاه های سراسر کشور، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و موسسات غیر دولتی مستقیم به پنجره واحد وزارت علوم متصل شده اند. دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی تحت پوشش وزارت علوم مستقیم به پنجره واحد متصل نیستند؛ بلکه به پنجره واحد دانشگاهی متصل و این پنجره به پنجره ملی متصل است.

به گفته وی در حال حاضر ۱۴۱ مرکز به پنجره واحد خدمات دانشگاهی وزارت علوم متصل هستند و از ۱۲۷ دانشگاه تحت پوشش وزارت علوم، ۱۱۹ مرکز آموزش عالی متصل شده اند.

مدیر کل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم ادامه داد: هدف از راه اندازی پنجره واحد دانشگاهی در وزارت علوم نظارت بیشتر بر عملکرد دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و پیش بینی نیازهای دانشجویان در زمینه های مختلف و ایجاد زیرساخت های لازم در دانشگاه مد نظر است.

زاهدی گفت: هدف نهایی دولت از ایجاد پنجره واحد ملی، ارائه خدمات با کیفیت و ایجاد شفافیت بوده است.

او بیان کرد: هدف دولت از راه اندازی پنجره واحد هوشمند ملی، ارائه خدمات به صورت کاملا هوشمند است و این به معنای آن است که فراآیند درخواست و پردازش به صورت هوشمند انجام شود.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید