بیت‌کوین، گزینه‌ی اول شرکت‌های سرمایه‌گذاری

میزان سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین افزایش یافته است. بر اساس داده‌های بازار، بیت‌کوین محبوب‌ترین ارز دیجیتال از نظر شرکت‌ها و موسسات سرمایه‌گذاری است.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کریپتونیوز، بیت‌ کوین (BTC) کماکان بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار به شمار می‌رود. اکنون، بیت کوین نه تنها شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال نزد مردم عادی به حساب می‌آید، بلکه بر اساس پیش‌بینی‌ها، پادشاه ارزهای دیجیتال در چرخه‌ی صعودی بعدی بازار می‌تواند با اختلاف زیاد نسبت به التکوین‌ها بر تقاضای شرکت‌های و موسسات سرمایه‌گذاری تسلط یابد.

مبنای این پیش‌بینی فقط این نیست که بیت‌کوین، اولین، قدیمی‌ترین و امن‌ترین ارز دیجیتال جهان بوده (حداقل به اعتقاد بسیاری از طرفداران آن)، و به عنوان بهترین پوشش ریسک در برابر بحران بانکی و مشکلات سیستم مالی سنتی تلقی می‌شود.

بلکه همچنین، این پیش‌بینی بر این پایه استوار است که بیت کوین وضعیت نسبتا روشنی در برابر قوانین و مقررات دارد - به این معنی که دست‌کم بخش قابل توجهی از نهادهای نظارتی آن را تا حدود زیادی به رسمیت شناخته‌اند؛ در حالی که بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر از چنین شرایطی برخوردار نیستند.

یکی از نهادهای نظارتی در کشور آمریکا که بیش‌ترین تقابل را با ارزهای دیجیتال داشته است، کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور است. این کمیسیون رسما اعلام کرده که بیت کوین یک کالای دیجیتال است و بنابراین تحت نظارت آن‌ها قرار ندارد؛ هر چند، این کمیسیون بیش‌تر سایر ارزهای دیجیتال را جزء اوراق بهادار می‌داند.

حتی اتریوم (ETH) به عنوان محبوب‌ترین التکوین بازار و رقیب شماره‌ی یک بیت کوین نیز هنوز به عنوان یک دارایی مستقل یا کالای دیجیتال به شمار نمی‌رود. اکوسیستم اتریوم به سهامگذاران توکن بومی خود سود می‌دهد؛ به این ترتیب، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا احتمالا بر همین اساس، اتریوم را جزء اوراق بهادار تلقی می‌کند.

البته، سهامگذاری تنها عاملی نیست که یک ارز دیجیتال را در معرض خطر قرار گرفتن در زمره‌ی اوراق بهادار قرار می‌دهد.

بلکه نحوه‌ی عرضه‌ی اولیه‌ی یک ارز دیجیتال نیز می‌تواند آن را از نگاه نهادهای نظارتی در زمره‌ی اوراق بهادار قرار دهد؛ همان‌طور که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در سال 2020 از شرکت ریپل لبز به دلیل عرضه‌ی بدون مجوز توکن‌های ریپل (XRP) به صورت اوراق بهادار شکایت کرد.

با وجود این، پس از گذشت نزدیک به دو سال از آغاز این پرونده‌ی حقوقی، اکنون به نظر می‌رسد شرایط تا حدود زیادی به نفع شرکت ریپل لبز پیش می‌رود.

با توجه به تمام این مسائل، به نظر می‌رسد بیت کوین در حال حاضر تنها ارز دیجیتالی است که از لحاظ قانونی وضعیت کاملا روشن و شفاف دارد - البته، بر اساس همین دلایل و شواهد می‌توان ادعا کرد که التکوین‌هایی نظیر لایت کوین (LTC) و دوج کوین (DOGE) نیز جزء کالاهای دیجیتالی هستند.

در مجموع، بنا به دلایلی که در بالا ذکر شد و بسیاری دلایل دیگر، سرمایه‌گذاران نهاد - شرکت‌ها و موسسات مالی - احتمالا سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین را به سرمایه‌گذاری بر رقبای قدرتمند آن مانند اتریوم، کاردانو (ADA)، سولانا (SOL) و غیره ترجیح دهند.

نمودار قیمت بیت کوین

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 9:00 صبح روز چهارشنبه 5 آوریل / 16 فروردین – بیت کوین با 2.44 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 28,536 دلار معامله می‌شود. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت بیت کوین در محدوده‌ی کف 27,872 دلار تا سقف 28,739 دلار در نوسان بوده است. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین هم‌اکنون با 12.61 درصد کاهش به رقم 16,626,256,675 دلار رسیده است.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید