حمایت از نفت ادامه دارد

به دنبال افزایش انتظاراتی مبنی بر کاهش تولید اوپک پلاس و همچنین ذخایر نفت خام آمریکا، نفت امروز با افزایش روبرو شد.

 به نقل از رویترز، قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش یافت؛ این روند صعودی در نتیجه‌ی افزایش انتظارات درباره‌ی کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و همچنین آخرین اهداف کاهش تولید تعیین‌شده توسط ائتلاف اوپک پلاس، اتفاق افتاد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با 45 سنت یا 0.5 درصد افزایش به 85.39 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 40 سنت یا 0.5 درصد افزایش به 81.11 دلار در هر بشکه رسید.

در حوزه‌ی آمارها، گزارش صنعت نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده، در هفته‌ی منتهی به 31 مارس، حدود 4.3 میلیون بشکه کاهش یافته است. علاوه بر آن، اداره‌ی اطلاعات انرژی ایالات متحده نیز قرار است گزارش رسمی موجودی انبار را روز چهارشنبه در ساعت 1430 به وقت گرینویچ منتشر کند.

آخرین اهداف کاهش عرضه، تداوم حمایت بود که سازمان کشورهای صادرکننده‌ی نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه، گروهی موسوم به اوپک پلاس، در صدد تعیین این هدف برآمدند.

ادوارد مویا، تحلیلگر OANDA معتقد است که معامله‌گران انرژی هنوز در حال هضم کاهش تولید غیرمنتظره‌ی اوپک پلاس هستند و هر خبری که حاکی از انقباض در بازار نفت باشد، قیمت‌ها را حتی بالاتر خواهد برد.

طرح اوپک پلاس حجم کل کاهش تولید را به 3.66 میلیون بشکه در روز می‌رساند که شامل کاهش 2 میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر گذشته است که البته معادل 3.7 درصد تقاضای جهانی است.

با این حال، فعالیت ضعیف تولیدی در ایالات متحده و چین - که دو مورد از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت هستند - مانع افزایش بیشتر نفت شد. گرچه پس از کاهش اوپک پلاس، چشم‌انداز عرضه نیز چندان مطلوب نبود. در حوزه‌ی آسیایی، داده‌ها نشان می‌دهد که بخش خدمات ژاپن در ماه مارس با سریع‌ترین نرخ در بیش از 9 سال گذشته رشد کرده است.

به گفته‌ی تحلیلگران، داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده که اواخر این هفته ارائه می‌شود، در مرکز توجه معامله‌گران است تا سرنخ‌هایی برای روندهای اقتصادی گسترده‌تر را دریافت کنند.

در همین راستا، تینا تنگ، تحلیلگر سی‌ام‌سی مارکتز، «پرداخت حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده» را تأثیرگذارترین داده‌ی اقتصادی می‌داند که در واقع تحرکات گسترده‌ی بازار را هدایت می‌کند.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید