خیز بیت‌کوین برای رسیدن به 26,000 دلار

با تثبیت جایگاه بیت‌کوین در بالای سطح 24,000 دلار، اعتماد سرمایه‌گذاران به این بازار افزایش یافته است. احتمالا، بیت کوین به زودی به 26,000 دلار خواهد رسید!
به نقل از کریپتونیوز، بیت کوین (BTC)، باارزش‌ترین و مشهورترین ارز دیجیتال در جهان، بار دیگر افزایش قیمت قابل‌توجهی را تجربه کرد و اکنون برای اولین بار از آگوست 2022 تاکنون به بالای 24,500 دلار رسیده است. افزایش اخیر قیمت بیت کوین توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. در این شرایط، بسیاری از افراد اکنون به این موضوع فکر می‌کنند که هدف بعدی بیت کوین کجا خواهد بود. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اخیرا اقدامات خود را برای محافظت از سرمایه‌گذاران و اطمینان از همسویی فعالیت‌های شرکت‌های کریپتو با قوانین و مقررات فدرال آمریکا تشدید کرده است. این کمیسیون در فهرست اولویت‌های خود که در 7 فوریه‌ی 2023 (18 بهمن) منتشر شد، «فناوری‌های نوظهور و دارایی‌های دیجیتال» را به‌ عنوان یکی از حوزه‌های کلیدی برشمرد که در سال جاری باید مورد توجه قرار بگیرند. تمرکز این کمیسیون در درجه‌ی اول معطوف به دلالان و مشاوران سرمایه‌گذاری خواهد بود که از چنین فناوری‌هایی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند.کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در 9 فوریه (10 بهمن)، شرکت پیوارد ونچرز را که با نام صرافی کراکن فعالیت می‌کند، به دلیل عدم ثبت تراکنش‌های خود جریمه کرد. بر همین اساس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا صرافی کراکن را به پرداخت 30 میلیون دلار جریمه و توقف ارائه‌ی خدمات سهامگذاری در دارایی‌های کریپتو به مشتریان آمریکایی محکوم کرد.البته، صرافی کراکن تنها شرکت کریپتو نیست که با اقدامات اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مواجه شده است. این کمیسیون در ماه ژانویه‌ نیز شرکت نکسو کپیتال را به دلیل عدم ثبت فعالیت‌های خود را به پرداخت مبلغ 22.5 میلیون دلار جریمه محکوم کرد.در نقطه‌ی دیگری از جهان، اقامتگاه تفریحی نووتل الدانای بحرین به عنوان یکی از مجموعه‌های پیشگام در پذیرش فناوری‌های جدید برای افزایش سطح رفاه مشتریان خود، ارزهای دیجیتال را به عنوان ابزاری برای پرداخت پذیرفته است. در ماه‌‌های اخیر، بسیاری دیگر از هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی کشورهای خلیج فارس نیز به پذیرش ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.با شروع سال 2023، اتفاقات خوبی برای بازار کریپتو رخ داده است. بیت کوین ژانویه‌ی خوبی را پشت سر گذاشت. البته، فوریه برای ارزهای دیجیتال با اصلاح قیمت و مقداری پولبک همراه بود. ولی در روزهای اخیر، بار دیگر شاهد اوج‌گیری
 قیمت بیت کوین هستیم.


 هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 9:30 روز یک‌شنبه 19 فوریه / 30 بهمن – بیت کوین با 0.75 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 24,816 دلار معامله می‌شود. عملکرد هفتگی بیت کوین بسیار درخشان بوده است. ارزش پادشاه ارزهای دیجیتال نسبت به هفت روز پیش تاکنون 13.77 درصد افزایش یافته است. ارزش کل بازار بیت کوین هم‌اکنون به 478,801,626,722 دلار رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین

پس از آن‌که در سطح اصلاحی فیبوناچی 50% در حوالی قیمت 23,325 دلار از بیت کوین حمایت و از تداوم حرکت نزولی آن جلوگیری شد، پادشاه ارزهای دیجیتال روند صعودی را تازه‌ای را آغاز کرد. بسته شدن کندل قیمت بیت کوین در بالای این سطح فشار خرید را در بازار افزایش داده و احساسات مثبت سرمایه‌‌گذاران را تقویت کرده است.

اولین مانع بر سر راه بیت کوین در حوالی قیمت 25,300 دلار قرار دارد. چنان‌چه بیت کوین بتواند با موفقیت از این سطح عبور کند، احتمالا به زودی تا سطح 26,000 دلار نیز افزایش خواهد یافت.

نمودار تکنیکال بیت کوین

همچنین، خط میانگین متحرک 50 روزه نیز می‌تواند از روند صعودی پایدار بیت کوین حمایت کند. سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند روی افزایش قیمت بیت کوین ریسک کنند، می‌توانند سطح 24,250 دلار را به عنوان نقطه‌ی ورودی بالقوه‌ برای ورود به پوزیشن لانگ (خرید) در بیت کوین زیر نظر داشته باشند.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید