طلا زمین خورد!

در پی انتشار داده‌های اقتصادی ایالات متحده، قیمت طلا برای سومین روز متوالی با کاهش روبرو شد. دلار اما 0.44 درصد افزایش را ثبت کرد.
 سایت «اف‌ایکس استریت» با مروری بر رویدادهای فلزات گرانبها در مورد نوسانات طلا و چشم‌انداز تکنیکال آن اینگونه نوشت: 
قیمت نقدی طلا برای سومین روز هفته زمین خورد و پس از انتشار آمارهای اقتصادی دریافتی ایالات متحده، تقریباً 0.65 درصد کاهش یافت. در زمان نگارش این مقاله، طلا XAU/USD با قیمت 1838.70 دلار معامله می‌شود.
تورم در ایالات متحده اظهارات تندروانه‌ی مقامات فدرال رزرو را توجیه می‌کند
سهام ایالات متحده به دلیل ریسک‌گریزی با زیان معامله می‌شود. داده‌های اقتصادی از افزایش فشارهای تورمی در ایالات متحده در روز ولنتاین خبر داد. اگرچه شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ی ایالات متحده در ماه ژانویه کمتر از آمارهای ماه قبل بود، اما داده‌ها همچنان از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت.
با ماندگاری زمینه‌ی تورمی، داده‌های PPI پنج‌شنبه‌ی گذشته در گزارش ماهانه، سرفصل و اصلی افزایش یافت.با توجه به این سناریو، کار فدرال رزرو ایالات متحده در مورد تورم هنوز انجام نشده است. این در واقع پیامی بود که روز پنج‌شنبه توسط مقامات فدرال رزرو، از جمله لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند و جیمز بولارد فدرال سنت لوئیس، تکرار شد و در مجموع این یک نشانه‌ی بد برای طلا است.
داده‌های اضافی به اقتصاد قوی در ایالات متحده اشاره می‌کند، زیرا خرده‌فروشی در مقابل برآوردهای 1.8%،  به طور شگفت‌انگیزی 3.0% افزایش یافته است.
اداره‌ی آمار کار ایالات متحده (BLS) فاش کرد که مطالبات اولیه‌ی بیکاری برای هفته‌ی منتهی به 11 فوریه 194 هزار افزایش یافته است که کمتر از 196 هزار هفته‌ی قبل و کمتر از 200 هزار پیش‌بینی‌شده توسط اقتصاددانان است.سرمایه‌گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را بالای 5.30 درصد افزایش دهد؛ سرمایه‌گذاران شروع به ارزیابی مجدد کرده‌اند که فدرال رزرو تا چه حد نرخ‌ها را با ادامه‌ی چرخه‌ی انقباض افزایش می‌دهد.
معاملات آتی بازار پول نشان می‌دهد که نرخ‌های صندوق فدرال (FFR) در مقابل 4.9% چند هفته‌ی پیش، به بالای 5.3% در جولای رسیده است. بنابراین، بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده، به ویژه نرخ اوراق معیار 10 ساله‌ی ایالات متحده، اگرچه در طول جلسه کاهش یافت، اما ده واحد در ثانیه، و میزان 3.838 درصد افزایش را ثبت کرد.دلار آمریکا از جهش بازدهی سود برد و شاخص دلار آمریکا (DXY) به بالای سطح 104.00 بازگشت که در هفته، 0.44 درصد افزایش یافت.
اخیرا، طلا (XAU/USD) با ورود خریداران و کشاندن قیمت‌ها به سطوح بالاتر توانست فرجه‌ای پیدا کند؛ البته این وضعیت پس از رسیدن به کف قیمت 1818.97 دلار، در حدود میانگین متحرک نمایی 100 روزه (100-EMA) در سطح 1819.49 دلار، محقق شد.
 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید