دلار نیما به مرز ۴۹هزار تومان نزدیک شد

سیر افزایشی قیمت ارز نیما درحالی همچنان ادامه دارد که امروز دلار نیما به کانال ۴۹هزار تومان نزدیک شده است؛ عزم دولت و مخصوصاً وزارت اقتصاد بر افزایش ارز نیمایی است.

 

دلار نیما به مرز ۴۹هزار تومان نزدیک شد

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از تسنیم ؛ همزمان با ادامه روند افزایشی قیمت ارز نیما، امروز نرخ دلار نیما در آستانه ورود به کانال جدید قرار گرفت. در معاملات امروز (چهارشنبه 2 آبان 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل، به‌نرخ 50 هزار و 344 تومان و حواله دلار با افزایش نسبت به دیروز به‌نرخ 48 هزار و 972 تومان معامله می‌شود.

هرچند استارت افزایش قیمت ارز نیما از ماه‌های قبل زده شده بود ولی در هفته‌های اخیر روند افزایش قیمت دلار نیما شتاب بالایی گرفته است. افزایش سریع و پرشتاب دلار نیما براساس سیاست دولت جدید و مخصوصاً وزیر اقتصاد است.

همتی مدافع جدی افزایش دلار نیما و کاهش اختلاف نیما و بازار آزاد است ولی نکته اینجاست که در هفته‌های اخیر و همزمان با رشد شارپی دلار نیما، شاهد رشد هیجانی دلار در بازار آزاد هم هستیم، بنابراین نه‌تنها اختلافی کم نشده است بلکه نرخ این دو بازار همزمان در حال افزایش است و هر روز شاهد رکوردزنی‌های جدید برای این ارزها در دو بازار رسمی و غیررسمی هستیم،
البته بخشی از افزایش قیمت ارز در بازار آزاد ناشی از هیجانات و تنش‌های سیاسی است و به‌گفته کارشناسان اقتصادی، دلیل اقتصادی برای افزایش قیمت ارز وجود ندارد.

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید