پزشکیان عازم روسیه شد/ تعاملات ایران و بریکس افزایش می‌یابد

رئیس‌جمهور پیش از عزیمت برای شرکت در اجلاس بریکس عازم روسیه گفت: اعضای بریکس به‌دنبال این هستند که قدرت بلامنازع آمریکا و دلار در جهان کنترل شود و کشورها با هم دادوستد داشته باشند و در حوزه‌های کشاورزی، انرژی، صنعت و گردشگری تعاملات خوبی داشته باشیم.

 

پزشکیان عازم روسیه شد/ تعاملات ایران و بریکس افزایش می‌یابد

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش ؛ مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور دقایقی پیش به‌منظور شرکت در اجلاس سران بریکس، از فرودگاه مهرآباد تهران عازم روسیه شد.

جمعی از هیئت وزیران رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند و تأکید بر همکاری با بریکس و هم‌چنین گسترش تعاملات با کشورهای عضو، از موضوعات مورد طرح در این سفر خواهد بود.

پزشکیان پیش از عزیمت، طی سخنانی بیان کرد: این سفر به‌دعوت رئیس جمهور روسیه صورت می‌گیرد و کشورهای عضو بریکس که دنبال چندجانبه‌گرایی هستند در آن حضور دارند. اعضا به‌دنبال این هستند که قدرت بلامنازع آمریکا و دلار در جهان کنترل شود و کشورها با هم دادوستد داشته باشند و در حوزه‌های کشاورزی، انرژی، صنعت و گردشگری تعاملات خوبی داشته باشیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در این سفر با رؤسای جمهور روسیه، چین، هند و برخی دیگر سران گفت‌وگو خواهیم داشت و هر مقامی مواضع خود را مطرح می‌کند.

پزشکیان عنوان کرد: این مجموعه‌ها می‌توانند راه برون‌رفت از تمامیت‌خواهی آمریکا باشند. ما به‌عنوان عضو اصلی این گروه حضور خواهیم داشت و بسیاری از کشورها هم متقاضی عضویت در این گروه هستند.

به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور 1 تا 3 آبان در شانزدهمین اجلاس سران بریکس در قازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه شرکت می‌کند. طی دو روز، اجلاس اصلی بریکس با موضوع «تقویت چندجانبه‌گرایی» با حضور اعضا و اجلاس بریکس‌پلاس با حضور اعضا و حدود 30 کشور و سازمان دیگر با عنوان «بریکس و جنوب جهانی» برگزار می‌شود.

پزشکیان در نشست‌های مختلف بریکس، سه سخنرانی ارائه می‌کند و با رؤسای روسیه، چین، هند، مصر و دیگر کشورها با هدف توسعه روابط فی‌مابین ملاقات دوجانبه خواهد داشت.

 

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید