عراقچی: ایران و بحرین برای حل و فصل مشکلات حسن نیت دارند

وزیر خارجه با اشاره به اینکه هدف سفرها به کشورهای همسایه، مشورت‌های منطقه‌ای بود، اعلام کرد که احیای روابط ایران و بحرین و بازگشایی سفارت‌ها باید در یک روند تدریجی و با صبر و حوصله پیگیری شود و تا رسیدن به آن نقطه هنوز فاصله داریم.

 

عراقچی: ایران و بحرین برای حل و فصل مشکلات حسن نیت دارند

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از تسنیم ؛ سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرنگاران درخصوص جمع بندی سفر به منامه و دیدار و گفتگو با پادشاه و وزیر خارجه بحرین گفت: سفر به بحرین در ادامه سفرهای قبلی به منطقه به خصوص در حوزه خلیج فارس است که هدف اصلی ما هم مشورت‌ها و رایزنی‌ها در خصوص تحولات منطقه، بحث غزه و لبنان، تجاوزات رژیم صهیونیستی، لزوم‌ توقف این جنایات، رسیدگی به آوارگان و لزوم جلوگیری از افزایش تنش بود که ما در این روزها و در بحرین هم این موضوعات را داشتیم.

عراقچی با تاکید بر اینکه هدف سفرها، مشورت‌های منطقه‌ای بود، گفت: طبیعی است که در کنار مباحث مربوط به منطقه بحث‌های دیگر هم انجام شد. ما با بحرین فعلا رابطه دیپلماتیک نداریم. احیای روابط دو کشور و بازگشایی سفارت‌ها باید در یک روند تدریجی و با صبر و حوصله پیگیری شود و تا رسیدن به آن نقطه هنوز فاصله داریم.

وزیر خارجه اعلام کرد که در هر دو طرف ایران و بحرین حسن نیت برای حل و فصل مشکلات وجود دارد.

عراقچی در پایان با بیان اینکه دیدگاه‌های مشترکی بین ایران و بحرین وجود دارد، افزود: من فکر می‌کنم دیدگاه‌های مشترکی بین ما در خصوص لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی، محکومیت این جنایات، لزوم‌همکاری بین همه کشورهای منطقه برای رسیدن به آتش بس و توقف حملات وجود دارد.

 

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید