هشدار دولت ترکیه به مالکان و مستاجران

اگر مستاجر تحت فشار مالک ناچار به پرداخت دستی شد، باید حداکثر ظرف مدت 5 روز کاری پس از پرداخت به اداره مالیات اطلاع دهد و در این صورت، از پرداخت جریمه معاف خواهد شد.

 

هشدار دولت ترکیه به مالکان و مستاجران

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از آناتولی ؛ وزارت خزانه داری و دارایی ترکیه به مالکان و مستاجران هشدار داد درصورت پرداخت اجاره بها به صورت نقدی، جریمه می شوند .

مالکین و مستاجران موظف هستند انتقال پول را از از طریق تبادل بین بانکی و یا باجه های پست انجام دهند، در غیر این صورت به میزان  10 درصد مبلغ اجاره بها جریمه می ­شوند.

این ابلاغیه صرف نظر از مبلغ اجاره بها، شامل اجاره منازل مسکونی، محل کار شامل دفتر یا مغازه و همچنین اجاره های کوتاه مدت روزانه یا هفتگی می­شود. نکته مهم دیگر این ابلاغیه افزایش حداق جریمه است، به گونه ای که مبلغ جریمه به ازای هربار کشف کمتر از 5 هزار لیر نمی­تواند باشد، حتی اگر این 5 هزار لیر از 10 درصد اجاره بها بیشتر باشد . به عنوان مثال اگر اجراه 15 هزار لیر باشد، 10 درصد مبلغ 1500 لیر است اما چون حداقل جریمه 5 هزار لیر تعیین شده، جریمه دریافتی 5 هزار لیر خواهد بود نه 1500 لیر!

و نکته آخر اینکه اگر مستاجر تحت فشار مالک ناچار به پرداخت دستی شد، باید حداکثر ظرف مدت 5 روز کاری پس از پرداخت به اداره مالیات اطلاع دهد و در این صورت، از پرداخت جریمه معاف خواهد شد.

همچنین سقف حداکثر جریمه سالانه که  8 میلیون و 700 هزار لیربود، به 20 میلیون لیر افزایش یافته است.

 

پایگاه خبری تجریش

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید