زمزمه های تغییر در کابینه ترکیه

قطعه مشترک همه لیست­های منتشر شده چهار نفر هستند، مهمت شیمشک وزیر اقتصاد و دارایی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه، یاشار گولر ,وزیر دفاع ملی  و مورات کوروم وزیر محیط زیست و شهرسازی.

 

زمزمه های تغییر در کابینه ترکیه

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از حریت ؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هفته گذشته هنگام بازگشت از سفر آلبانی و صربستان ، در هواپیما درباره ترمیم کابینه صحبت­هایی کرد که منجر به گمانه زنی هایی در این خصوص شده است.

عبدالقادر سلوی روزنامه نگار نوشته است:پس از اظهارات رئیس جمهور اردوغان مبنی بر احتمال تغییر در کابینه ترکیه، لابی های سیاسی فعال شده اند و تعداد افرادی که انتظار دارند وزیر شوند، افزایش یافته است. کسانی که نامشان مطرح شده  از پشتوانه قوی خود و تماسهای تبریک سخن می گویند!

از دیروز لیست ­های کابینه جدید منتشر شده و در حال حاضر سه لیست متفاوت وجود دارد. برخی از آنها آنقدر عجله داشته اند که حتی یک وزیر زن برای کابینه منصوب نکردند، چیزی که همواره در کابینه های حزب عدالت و توسعه وجود داشته است و در برخی از لیست­ها هم غیر از رئیس جمهور اردوغان تقریبا همه تغییر کرده اند!

نقطه مشترک همه لیست­های منتشر شده چهار نفر هستند، مهمت شیمشک وزیر اقتصاد و دارایی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه، یاشار گولر وزیر دفاع ملی و مورات کوروم وزیر محیط زیست و شهرسازی. جز این چهار وزیر در برخی لیستها وزیر بهداشت و دربرخی دیگر وزیر کشور تغییر نکرده اند. همچنین در حالی که هیچ فردی از ستاد حزب عدالت و توسعه در برخی لیست ها وجود ندارد، در برخی لیست ها یک یا دو نام از ستاد آمده است.

وضعیت مجتمع ریاست جمهوری هم همین طور است. تعداد افرادی که وارد مجتمع می شوند با توجه به لیست متفاوت است. کسانی هستند که نام بوروکرات های ثروتمند را در لیست کابینه ذکر کرده اند و برخی از نام هایی که همیشه در همه لیست ها ثابت هستند، اما تا به حال هرگز نتوانسته اند وارد کابینه شوند در آن دیده می شود.

عبدالقادر سلوی در ادامه می نویسد؛حقیقت این است تغییرات واقعی را کسی جز اردوغان نمی­داند. او مدتی است که تغییرات اساسی ایجاد نکرده و قطعا اگر مشکلی باشد وزرا را تغییر خواهد داد ، و حرف آخر اینکه، لیست هایی که در پشت صحنه منتشر می شود صحت ندارد، کابینه ترکیه را نه جناب هیچکس، بلکه اردوغان انتخاب خواهد کرد!

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید