دارون عجم اوغلو در میان برندگان جایزه نوبل اقتصاد

دارون عجم اوغلو، اقتصاددان ترکیه ای به همراه دو اقتصاددان دیگر انگلیسی، جایزه نوبل اقتصاد 2024 را دریافت کردند.

 

دارون عجم اوغلو به همراه دو اقتصاددان دیگر انگلیسی، جایزه نوبل اقتصاد 2024 را دریافت کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش ؛ آکادمی نوبل دارون عجم اوغلو، دانشمند ترکیه ای را به دلیل مطالعاتش در زمینه شکل گیری موسسات و تاثیرات آنها بر رفاه ، به همراه دانشمند بریتانیایی سایمون جانسون و دانشمند آمریکایی جیمز رابینسون برنده نوبل اقتصاد 2024 معرفی کرد.

بد نیست بدانید دارون عجم اوغلو در 1967 در استانبول به دنیا آمد. او تحصیلات کارشناسی خود را در سال 1989 در دانشگاه یورک انگلستان به پایان رساند. در سال 1990 تحصیلات کارشناسی ارشد خود را در دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن به پایان رساند و در سال 1992 دکترای خود را در رشته اقتصاد از این دانشگاه دریافت کرد.

عجم اوغلو که به عنوان استاد اقتصاد در انستیتو فناوری ماساچوست (MIT) در ایالات متحده آمریکا به کار خود ادامه می دهد،به دلیل مطالعاتش در زمینه اقتصاد سیاسی، توسعه اقتصادی و نابرابری اقتصادی شناخته شده است. او مقالات زیادی را با همکاران قدیمی خود سایمون جانسون و جیمز رابینسون نوشته است. از عجم اوغول کتابهای زیادی در ایران ترجمه شده که “چرا ملتها شکست می خورند” و “راه باریک آزادی” از جمله شناخته شده ترین و خواندنی ترین آنها هستند.

سایمون جانسون دیگر برنده جایزه نوبل همکار عجم اوغلو و استاد اقتصاد انستیتو تکنولوژی ماساچوست و جیمز رابینسون اقتصاددان بریتانیایی و  استاد دانشگاه شیکاگو است.

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید