اردوغان:آتشی که اسرائیل در غزه افروخته سراسر منطقه را فرا خواهد گرفت

تا زمانی که اسرائیل از حمایت بی قید و شرط آمریکا و اروپا برخوردار باشد، حملات خود را متوقف نخواهد کرد.

 

اردوغان:آتشی که اسرائیل در غزه افروخته سراسر منطقه را فرا خواهد گرفت

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از آناتولی ؛ رئیس جمهور ترکیه گفت: ما مصمم هستیم که ترکیه را به سلامت از طوفان بحرانی که کل منطقه ما را ویران کرده است، نجات دهیم.

رئیس جمهور ترکیه که پس از جلسه کابینه در مجتمع ریاست جمهوری خطاب به مردم سخن می­گفت، با اشاره به اینکه آتشی که اسرائیل در غزه افروخته سراسر منطقه را فرا خواهد گرفت تاکید کرد: اینکه دولت اسرائیل آنقدر مغرور شده است که به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان حمله کرده و آنان را تهدید می کند، برای اثبات جدی بودن موضوع، برای کسانی که همچنان در توهم هستند کافی است.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل گفت: تصور کنید! تانک های اسرائیلی وارد منطقه یونیفل می شوند، به سربازان نیروی صلح حمله می کنند و حتی تعدادی از آنها را مجروح می کنند، با این حال، شورای امنیت سازمان ملل متحد تنها نظاره گر است و این یعنی درماندگی و تسلیم شدن در برابر تجاوزات اسرائیل. اردوغان گفت: این تصویر سازمان ملل متحد است، سازمانی که حتی نمی تواند از پرسنل خود محافظت کند و این برای نظام بین المللی شرم آور و نگران کننده است.

اردوغان با تاکید بر اینکه دولت اسرائیل به دنبال جاه طلبی های صهیونیستی است گفت: رژیم صهیونیستی تا زمانی که از حمایت بی قید و شرط آمریکا و اروپا برخوردار باشد، حملات خود را متوقف نخواهد کرد.

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اسرائیل در تلاش است تا با ایجاد رعب و وحشت در آژانس کمک رسانی به آوارگان فلسطین از ارسال  کمک ها جلوگیری کند افزود: ما در تلاش هستیم تا قبل از فصل زمستان با استفاده از تمام ابزارهای ممکن، کمک های خود را به مردم نیازمند غزه برسانیم.

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید