پیش بینی حداقل دستمزد سال آینده میلادی در ترکیه

 پیش بینی نرخ تورم در ترکیه برای سال 2025 از 23.2 درصد به 25 درصد افزایش یافته است

 

پیش بینی حداقل دستمزد سال آینده میلادی در ترکیه

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از سی ان ان ترک ؛ در حالی که کمتر از 2 ماه تا آغاز سال جدید میلادی باقی مانده است، گمانه زنی ها درباره حداق دستمزد در ترکیه برای سال آینده ادامه دارد، عددی که میلیونها نفر منتظر اعلام آن هستند!

دویچه بانک اعلام کرده که مقامات ترکیه در عین خوشبینی محتاطانه درخصوص روند کاهشی نرخ تورم ، همچنان مراقب دورنمای تورم هستند، به گونه ای که کاهش نرخ تورم از اهداف برنامه اقتصادی عقب است. در همین راستا کاهش نرخ بهره که پیش از این انتظار می رفت از آبان ماه آغاز شود، به دلیل ریسک های نوظهور به تعویق  افتاد.

همچنین دویچه بانک در گزارش های پیشین خود ، پیش بینی نرخ تورم در ترکیه را برای سال 2025 از 23.2 درصد به 25 درصد افزایش داده بود  و بر این اساس امروز اعلام کرد انتظار برای حداقل دستمزد در سال 2025 افزایش 25 تا 30 درصدی است.

برخی تحلیلگران همچنین پیش بینی می کنند که افزایش دستمزد در سایر بخش ها  ممکن است بیش از 30 درصد باشد، با این حال برخی از اقتصاددانان می گویند که کاهش حاشیه سود مانع از افزایش بیش از 30 درصدی دستمزد در شرکت ها می شود و اولین افزایش دستمزد که بسیاری از شرکت ها در نیمه اول سال انجام می دهند، حدود 20 درصد خواهد بود.

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید