اردوغان:اگر مقابل اسرائیل نایستیم دریای خون هر روز گسترده تر خواهد شد.

رییس جمهور ترکیه گفت طرح جنگ اشتراکی جدید از طریق اسرائیل در حال انجام است و بر این اساس اقدامات خود را انجام خواهیم داد.

 

اردوغان:اگر مقابل اسرائیل نایستیم دریای خون هر روز گسترده تر خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از سی ان ان ترک ؛ رجب طیب اردوغان که در جلسه ای برای اعضای حزب عدالت و توسعه در استانبول سخن میگفت، با اشاره به اینکه در یک سال گذشته درگیری های بسیار خونینی در منطقه ما رخ داده است تاکید کرد: نسل کشی اسرائیل علیه مردم غزه در آستانه اتمام اولین سال خود است، آنها بیش از 17 هزار کودک، سالخورده، زن و غیرنظامی را به طرز فجیعی به شهادت رساندند و نزدیک به 50 هزار انسان بی گناه کشته شده اند.

اردوغان با تاکید بر اینکه حقوق بین الملل، قانون جنگ و تمام ارزش های انسانی پایمال شده و اسرائیل هیچ جنایت و وحشیگری مرتکب نشده ای باقی  نگذاشته گفت : دولتهای غربی با دستان خود ارزش هایی را که ده ها سال از آنها دفاع کرده بودند تنها در یک سال بی اعتبار کردند.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد نقشه موذیانه ای طرح شده تا مرزهای جغرافیای ما را با خون ترسیم کنند. حماس و حزب الله و  یمن و سوریه فقط یک بهانه هستند و دولت اسراییل هر روز بهانه جدیدی تولید می کند و می توان پیش بینی کرد اگر نتانیاهو و دار و دسته‌اش متوقف نشوند، این سیاست توسعه‌طلبی به کجا خواهد انجامید.

اردوغان گفت من از کسانی که دولت اسرائیل را تقویت می کنند دعوت می کنم عاقلانه عمل کنند، در غیر این صورت آتشی که توسط قاتلان تشنه به خون شعله ور شده است، شما را نیز خواهد سوزاند.

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید