بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه امروز تهران در رسانه های ترکیه

سخنان رهبر معظم انقلاب در خطبه های امروز نماز جمعه تهران بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه داشت .

 

بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه امروز تهران در رسانه های ترکیه

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش ؛ بیشتر شبکه های تلوزیونی ترکیه بخشی از سخنان رهبری انقلاب را به صورت زنده پخش کردند و خبرگزاری ها مشروح سخنان ایشان را در رسانه های خود منعکس کردند. خبرترک در این خصوص نوشت: پس از حمله ای که اسرائیل در آن رهبر حزب الله سید حسن نصرالله را به شهادت رساند، رهبر مذهبی ایران آیت الله خامنه ای دشمنان را به چالش کشید. آیت الله خامنه ای که نماز جمعه را در قلب تهران اقامه کرد، در خطبه نماز جمعه خود پیامی به اسرائیل داد.او  جوامع مسلمان را به اتحاد فراخواند و گفت که ایران در صورت لزوم از حمله مجدد به اسرائیل دریغ نخواهد کرد.

سی ان ان ترک با پخش زنده سخنان رهبر معظم انقلاب نوشت: ایشان درباره حمله به اسرائیل گفتند اقدام نیروهای مسلح ما سبک‌ترین مجازاتی بود که می‌توانستیم علیه رژیم غاصب صهیونیستی بدهیم، ما در مقابل این سگ هار خونخوار، کمترین پاسخی را که می‌توانستیم دادیم.

حریت نیز در پایگاه اطلاع رسانی خود نوشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اولین بخش از خطبه‌ی نماز جمعه خود با دعوت به وحدت در جهان اسلام گفتند: دشمن مردم ایران، دشمن مردم فلسطین، دشمن مردم لبنان و دشمن مردم عراق است. او همچنین دشمن مردم سوریه و دشمن مردم یمن است.

خبرگزاری آناتولی نیز با پخش زنده سخنان آیت الله خامنه ای، در پایگاه اطلاع رسانی خود مشروح سخنان ایشان را منتشر کرد . آناتولی در بخشی از این خبر از قول رهبر معظم انقلاب نوشت: همه کشورها حق دارند از منافع خود دفاع کنند و ملت فلسطین حق قیام علیه دشمن را دارد و حقوق بین‌الملل امروز این موضوع را تأیید و تأیید می‌کند. هیچکس حق ندارد از این حمایت مشروع انتقاد کند و بگوید چرا وارد میدان می‌شوید، نیروهای مسلح ما دو سه روز پیش اقدام قانونی کردند و پاسخ نیروهای مسلح ما نیز «کاملاً مشروع و قانونی است».

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید