سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت موفق به اخذ مجوز و تاییدیه نیروگاه خورشیدی شد

سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت در راستای حل مشکل ناترازی انرژی موفق به اخذ مجوز و تاییدیه نیروگاه خورشیدی در قالب احداث ۱۰۰۰ سامانه حمایتی کیلوواتی از سوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) شد.

 

سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت موفق به اخذ مجوز و تاییدیه نیروگاه خورشیدی شد

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از ایسنا ؛ به همت جهادگران عرصه تولید انرژی های تجدید پذیر با توجه به فناوری های کسب شده در حوزه انرژی های تجدید پذیر در جهاددانشگاهی علم و صنعت احداث ۱۰۰۰سامانه حمایتی ۵ کیلوواتی توسط سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) به این سازمان واگذار شد.

 این واگذاری در راستای اجرای طرح تولید برق خورشیدی و حمایت هدفمند دستور ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۱ برای خانوار های تحت پوشش سازمان های بهزیستی ، کمیته امداد ، بسج سازندگی و معاونت روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری با همکاری ساتبا و شرکت توزیع برق است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت، یکی از مزیت های نوین این دانش نسبت به سایر رقبا طراحی و ساخت کامل این سامانه با فناوری بومی است که علاوه بر ایجاد اشتغال دانش بنیان و کمک به رفع ناترازی برق ، باعث در امد زایی خانواده های کم برخوردار مناطق محروم کشور می‌شود.

سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت در راستای کمک به حل مشکل ناترازی برق کشور برنامه ریزی برای احداث نیروگاه های خورشیدی و طراحی و ساخت تجهیزات نیروگاهی شامل اینورترها، ترانس و نیاز های نیروگاهی کشور به میزان حد اقل ۱۰۰۰ مگاوات را در دستور کار دارد و در این راستا ضمن بی نیازی کشور از واردات تجهیزات نیروگاهای خورشیدی باعث رفع بعضی از ناترازی برق کشور می‌شود.

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید