سپاه پاسداران شهادت سردار نیلفروشان در بیروت را تایید کرد

سردار عباس نیلفروشان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لبنان به‌همراه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به شهادت رسید.

 

سپاه پاسداران شهادت سردار نیلفروشان در بیروت را تایید کرد

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از تسنیم ؛ سردار عباس نیلفروشان از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لبنان در جریان حمله رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه بیروت به‌همراه دبیرکل حزب‌الله به شهادت رسید.

متن پیام سپاه پاسداران به‌شرح زیر است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
مِّنَ ٱلمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیهِۖ فَمِنهُم مَّن قَضَىٰ نَحبَهُۥ وَمِنهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَابَدَّلُواْ تَبدِیلاً(احزاب، 23)

سردار پرافتخار، مجاهد و مهاجر فی سبیل اللّه "سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان" از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونی در شامگاه روز جمعه ششم مهرماه به همرزمان شهیدش پیوست.

مجاهدت‌های این سردار مجاهد در سنگر دفاع مقدس، جبهه مقاومت، امنیت کشور و دفاع از حرم اهل‌بیت علیهم السلام ترجمان ایمان، فداکاری و مجاهدت در راه امنیت کشور و آزادی قدس شریف بود.

معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، معاونت عملیات ستادکل سپاه، ریاست دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی( دافوس سپاه)، آموزش و تربیت نیروی انسانی، از جمله مسئولیت‌های مختلف ایشان در لباس سبز پاسداری بوده است که در همه این مسئولیت‌ها موفق و سربلند بوده‌اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محکومیت شدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی در لبنان عزیز، شهادت این شهید گرانقدر را به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدّ ظلّه العالی) و خانواده معظم و همرزمان آنان و آحاد ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی به‌ویژه استان اصفهان تبریک و تسلیت می‌گوید.

به گزارش تسنیم، سردار نیلفروشان در سال 1345 در شهر اصفهان متولد شد. 14ساله بوده است که با دستکاری شناسنامه‌اش دو سال سن خودش را بالا می‌برد تا بتواند به جبهه برود، در ابتدا کار خود را با فرماندهی دسته در لشکر 14 امام حسین(ع) شروع می‌کند و تا سال 62 در همین لشکر می‌ماند، بعد از سال 62 به لشکر 8 نجف اشرف می‌رود و هم‌رزم شهید کاظمی می‌شود و با پایان دفاع  مقدس مسئولیت عملیات لشکر 8 نجف اشرف را به‌عهده می‌گیرد.

وی از سال 84 به نیروی زمینی می‌‌رود و معاونت عملیات این نیرو می‌شود، پس از آن در دو مقطع به‌عنوان مسئول عملیات سپاه در لبنان ایفای نقش می‌پردازد و پس از آن برای دوره‌ای فرماندهی دانشگاه فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌عهده می‌گیرد، اما پس از مدتی به معاونت عملیات کل سپاه می‌رود و جانشین معاون عملیات می‌شود.

با تشکیل قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) با حفظ سمت، جانشینی فرمانده‌کل سپاه در قرارگاه امام حسین‌(ع) را به‌عهده می‌گیرد و پس از انتصاب سردار سلامی به فرماندهی‌کل سپاه سردار عباس نیلفروشان از سال 1398 به سمت معاونت عملیات کل سپاه منصوب می‌شود.

پس از شهادت سردار زاهدی در 13 فروردین امسال وی به‌عنوان فرمانده سپاه لبنان منصوب شد و در همین سمت به فیض شهادت نائل آمد.

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید