اردوغان: مصمم به تبدیل همزمان قرن ترکیه به قرن سرمایه‌گذاری هستیم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی در دهمین نشست شورای سرمایه‌گذاری در کاخ دولماباغچه استانبول، بر عزم دولت به منظور رشد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف اقتصادی تاکید کرد.

 

اردوغان: مصمم به تبدیل همزمان قرن ترکیه به قرن سرمایه‌گذاری هستیم

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از عصرترکیه ؛ اردوغان در اینباره تصریح کرد: کشور ما امروزه به یکی از مقاصد پیشرو برای سرمایه‌گذاری مستقیم بین‌المللی تبدیل شده است. مصمم به تبدیل همزمان قرن ترکیه به قرن سرمایه‌گذاری هستیم.

او با اشاره به برنامه میان مدت اقتصادی و اصلاح ساختاری اقتصادی در ترکیه گفت: از این پس با عقل سلیم راه حلی برای مشکلات خود خواهیم یافت و بسته‌های اصلاحی جدیدی ارائه خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طی 21 سال گذشته با ثبت نرخ رشد متوسط سالانه 5.4 درصدی از لحاظ تولید ناخالص داخلی براساس قدرت خرید در جایگاه 11 جهان قرار گرفتیم. حدود 31 درصد از صادرات ترکیه در 15 سال گذشته توسط شرکت‌هایی با سرمایه بین‌المللی انجام شده است.

او افزود: وارد دوره‌ای شده‌ایم که کسری حساب جاری کاهش یافته، ذخایر افزایش یافته، شاخص‌های ریسک بهبود یافته و تورم تحت کنترل است.

اردوغان گفت: در سال 2022 با صادرات سالانه 36 میلیارد دلاری دارای سهم 5 هزارم درصدی از کل صادرات جهان بودیم اما این میزان هم اکنون به 256 میلیارد دلار و سهم بیش از 1 درصدی رسیده است.

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید