محسنی اژه‌ای: نباید حادثه معدن طبس تکرار شود

رئیس قوه قضائیه با ابراز تأسف از وقوع حوادثی مانند حادثه انفجار و ریزش معدن طبس که به جان‌باختن ۵۰ معدنچی این منطقه منجر شد، گفت: نباید حادثه معدن طبس تکرار شود.

 

محسنی اژه‌ای: نباید حادثه معدن طبس تکرار شود

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از تسنیم ؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان سمنان، اظهار داشت: چنانچه یک سری از مسائل و مشکلات در  یک حوزه از فعالیت‌های بخش خصوصی نظیر حوزه‌های معدنی و بانکی، مکرراً تکرار شود، صرفاً آن حوزه  مربوطه، متضرر نمی‌شود، بلکه این ضرر و زیان متوجه کلیت بخش خصوصی خواهد شد.

وی افزود: برای نمونه در حوزه معدن، پیش‌تر در استان‌های مرکزی سمنان، مازندران و اکنون در خراسان جنوبی با حوادثی مواجه بودیم و متأسفانه در رابطه با این حوادث نیز اطلاع‌رسانی درست صورت نگرفت و صرفاً ما مسئولان دستور پیگیری دادیم و بر همین اساس مردم می‌گویند بالاخره سرانجام این پیگیری‌ها به چه نتایجی منتهی شد؟ مردم می‌گویند در نهایت اشکال و ایراد کار کجاست که این قبیل حوادث تلخ در حوزه معدن تکرار می‌شود؟

رئیس دستگاه قضایی کشور با تأکید بر ایکه امروز همه مسئولان امر باید اهتمام ورزند که آسیب‌های این حوزه رفع شود و دیگر حوادث معدنی با این حجم از تلفات تکرار نشود، خاطرنشان کرد: جان‌باختن 50 فرد زحمتکش، حقیقتاً موضوع کمی نیست و مقوله‌ای تألم‌آور است.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: قطعاً اگر مجدداً حادثه‌ای معدنی به وقوع پیوندد، صرفاً معدن‌داران و فعالان این حوزه متضرر نمی‌شوند، بلکه کلیت بخش خصوصی لطمه می‌خورد.

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید