ایلان ماسک توسط SEC تحریم شد

ایلان ماسک به‌خاطر ماموریت Polaris Dawn در دادگاه برنامه‌ریزی‌شده حضور پیدا نکرد بنابراین توسط SEC تهدید به تحریم شد.

 

ایلان ماسک توسط SEC تحریم شد

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از برنا ؛ کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در پرونده جدیدی از یک قاضی فدرال خواسته تا به «ایلان ماسک» نشان بدهد که اگر در تحقیقات آژانس در مورد خرید توییتر، برای شهادت در دادگاه حضور پیدا نکند، هزینه‌های جدی برایش در پی خواهد داشت.

ایلان ماسک طبق دستور دادگاه، قرار بود روز ۱۰ سپتامبر در دادگاه لس‌آنجلس حضور پیدا کند، اما به‌خاطر مأموریت Polaris Dawn از حضور در دادگاه امتناع کرد. 

طبق پرونده، ماسک ظاهراً تنها سه‌ساعت قبل از زمان برگزاری دادگاه اطلاع‌داده که در آن حضور پیدا نمی‌کند.

SEC هم‌اکنون در حال تحقیق در مورد خرید توییتر (ایکس فعلی) توسط ماسک در سال ۲۰۲۲ است. این آژانس در حال بررسی این موضوع است که آیا ماسک با جمع‌آوری مخفیانه سهام توییتر و اظهارات خود قبل از نهایی‌شدن معامله، قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است یا خیر. در مقابل، ماسک تحقیقات کمیسیون را «بی‌اساس و آزاردهنده» توصیف کرده است.

اکنون قرار است دادگاه بعدی ایلان ماسک برای پرونده SEC در ماه اکتبر برگزار شود. شاید با عدم حضور مجدد ماسک، SEC مدیرعامل اسپیس ایکس و رئیس X را تحریم کند.

البته SEC درحال‌حاضر فقط قصد دارد به این میلیاردر بگوید که اگر اوایل ماه آینده میلادی برای شهادت در دادگاه حاضر نشود، با عواقب جدی مواجه خواهد شد.

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید