ترکیه اولین قطار سریع‌السیر ملی را در اواخر ۲۰۲۵ آزمایش می‌کند

سرمایه‌گذاری‌های ما در زمینه حمل و نقل و زیرساخت‌ها همچنان به ثمر می‌رسد. ترکیه اکنون به کشوری تبدیل شده است که فناوری را در زمینه راه آهن طراحی، تولید و توسعه می‌دهد.

 

ترکیه اولین قطار سریع‌السیر ملی را در اواخر ۲۰۲۵ آزمایش می‌کند

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش ؛ عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه طی اظهاراتی اعلام کرد که پس از اتمام آزمایشات استاتیکی کارخانه، قطار سریع‌السیر ساخت داخل، روی ریل قرار می‌گیرد و آزمایشات طی مسیر در سه ماهه آخر سال 2025 انجام می‌شود.

وی گفت: سرعت قطار سریع‌السیر ترکیه به 225 کیلومتر در ساعت خواهد رسید و هر مجموعه دارای 8 واگن با ظرفیت مسافر 584 نفر خواهد بود.

اورال‌اوغلو بیان کرد که کار طراحی در سه ماهه آخر سال جاری به پایان می‌رسد و مرحله مونتاژ آن آغاز می‌شود، با اشاره به اینکه قطارهای سریع‌السیر بسیار راحت طراحی شده‌اند، تاکید کرد که پروژه ملی قطار سریع‌السیر گامی بسیار مهم برای آینده ترکیه است.

اورال‌اوغلو با اشاره به اینکه ترکیه در تولید وسایل نقلیه ریلی به کشوری خودکفا تبدیل شده است، گفت: سرمایه‌گذاری‌های ما در زمینه حمل و نقل و زیرساخت‌ها همچنان به ثمر می‌رسد. ترکیه اکنون به کشوری تبدیل شده است که فناوری را در زمینه راه آهن طراحی، تولید و توسعه می‌دهد.

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید