آمادگی عراق برای میزبانی از زائران اربعین حسینی

استاندار خوزستان از آمادگی عراق برای پذیرش زوار اربعین خبر داد و گفت: در خاک عراق نیز تمام وزارتخانه‌ها و نیروهای مسلح این کشور برای اینکه زائران سفر امن، سالم و مطلوبی داشته باشند، آمادگی کامل دارند.

 

آمادگی عراق برای میزبانی از زائران اربعین حسینی

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از تسنیم ؛ استاندار خوزستان در سفری دو روزه به استان میسان عراق برای اتخاذ تمهیدات و هماهنگی روند تردد و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی ضمن دیدار و جلسه مشترک با استاندار و مسئولان میسان عراق از مواکب مسیر پایانه شیب بازدید کرد و از موکب‌داران عراقی قدردانی کرد.

علی اکبر حسینی محراب؛ استاندار خوزستان گفت: پیرو توافقات دو دولت و دیدار وزرای کشور ایران و عراق بنا شد جلسه مشترکی با مسئولان عراقی در خصوص مرزهای شلمچه و چذابه داشته باشیم و پیرامون تمام موضوعات و مسائلی که می تواند به تسهیل تردد و رفاه زائران کمک کند توافق و هماهنگی کنیم.

وی افزود: مرز چذابه و شیب در استان میسان عراق محل عبور زائران اتباع خارجی است که ملاحظات مختلف را نسبت به سایر پایانه های مرزی از لحاظ حمل و نقل، تمهیدات بهداشتی، موارد امنیتی و … افزایش می‌دهد.

حسینی محراب ادامه داد: در این سفر تدابیر و اقدامات مختلف برای تغذیه، اسکان، آب آشامیدنی، یخ و … مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه همه امکانات و تمهیدات لازم برای رفاه زائران فراهم شده است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در خاک عراق نیز تمام وزارتخانه ها و نیروهای مسلح این کشور برای اینکه زائران سفر امن، سالم و مطلوبی داشته باشند آمادگی دارند.

وی افزود: انشاالله با برگزاری این جلسات و همت مسئولان ایران و عراق رفاه و تسهیل زائران اربعین تضمین شود و مشکل خاصی در این خصوص نداشته باشیم.

 

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید