راه حل دمکراتها برای جایگزینی جو بایدن به چه شکلی میباشد ؟

پس از عملکرد متزلزل جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مناظره با دونالد ترامپ در پنجشنبه شب، برخی از دموکرات ها آشکارا این سوال را مطرح کردند که آیا او قادر است در روند انتخابات به حضور خود ادامه دهد یا باید با شخص دیگری از حزب دمکرات جایگزین شود؟

 

راه حل دمکراتها برای جایگزینی جو بایدن به چه شکلی میباشد ؟

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش ؛ رویترز برای پاسخ به چگونگی کارکرد این کار، با «الین کامارک» کارشناس ارشد اندیشکده موسسه بروکینگز، عضو کمیته ملی دموکرات (DNC) و نویسنده کتاب «سیاست اولیه» درباره روند نامزدی ریاست جمهوری صحبت کرده که این مصاحبه حاصل پاسخ‌های اوست.

 

دموکرات ها چه گزینه هایی برای جایگزینی بایدن دارند؟

پاسخ: حزب دموکرات برنامه دومی برای جایگزینی بایدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری خود نداشته است. او در سال جاری تقریباً بدون مخالفت در این حزب نامزد شد. او تا اواخر تابستان به طور رسمی نامزد نخواهد شد، بنابراین هنوز زمان برای ایجاد یک تغییر و چند سناریو برای اجرا وجود دارد: بایدن ممکن است تصمیم بگیرد قبل از اینکه نامزد شود، کناره گیری کند. یا می‌تواند پس از کنوانسیون دموکرات‌ها در شیکاگو در ماه اوت، کناره‌گیری کند و کمیته ملی دموکرات‌ها را وادار کند تا فردی را برای رقابت با ترامپ به جای او انتخاب کند.

 

خب بعد چه اتفاقی می افتد؟

پاسخ: بستگی به بایدن دارد. بایدن تاکنون هیچ نشانه ای مبنی بر تمایل به کناره گیری نشان نداده و هیچ مخالفی هم مستقیماً او را به چالش نکشیده است. در واقع برخی از جانشینان بالقوه او – معاون رئیس جمهور کامالا هریس و فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام هستند که تا همین اواخر به شدت از او دفاع کرده‌اند.

 

اگر بایدن کناره گیری کند چه اتفاقی می افتد؟

پاسخ: بایدن چند ماه گذشته را صرف جمع آوری آرای نزدیک به ۴۰۰۰ نماینده دموکرات با پیروزی در انتخابات مقدماتی در ایالت ها و مناطق ایالات متحده کرده است. اگر بایدن نمایندگان خود را با کناره‌گیری «آزاد» بگذارد، ممکن است رقابتی میان دیگر نامزدهای دموکرات برای نامزد شدن ایجاد شود.

 

چه کسی جایگزین بایدن می شود؟

پاسخ: چندین نامزد می توانند وارد میدان شوند، اما شماره یک مشخصی وجود ندارد. معاون رئیس جمهور هریس تقریباً به طور قطع در صدر لیست خواهد بود. قانون اساسی ایالات متحده حکم می کند که معاون رئیس جمهور در صورت فوت یا ناتوانی رئیس جمهور، جای او را بگیرد، اما بر روند بین حزبی برای انتخاب نامزد تاثیری ندارد. فرماندار کالیفرنیا نیوسام، گرچن ویتمر فرماندار میشیگان، اندی بِشیر فرماندار کنتاکی و جی بی پریتزکر فرماندار ایلینویز همگی به عنوان جایگزین های احتمالی مطرح شده اند، اما آنها حامیان بایدن و جانشینان کمپین هستند که در حال تلاش برای کمک به انتخاب بایدن هستند. نامزدها باید از ۶۰۰ نماینده کنوانسیون برای نامزد شدن امضا بگیرند. اگر هیچ کس اکثریت نمایندگان را به دست نیاورد، در آن صورت یک کنوانسیون با واسطه برگزار می شود که در آن نمایندگان به عنوان عوامل آزاد عمل می کنند و با رهبری حزب برای ارائه یک نامزد مذاکره می کنند.

این گزارش را در رویترز ببینید

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید