وزیر ارتباطات به شبهات مناظرات انتخابات ۱۴۰۳ پاسخ داد

وزیر ارتباطات در بجنورد در پاسخ به برخی شبهات مطرح شده در مناظرات ریاست جمهوری، گفت: دولت قبل هیچ عزمی برای توسعه فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات نداشت و بلکه آن را غیر لازم می‌دانست.

 

وزیر ارتباطات به شبهات مناظرات انتخابات ۱۴۰۳ پاسخ داد

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش از بجنورد ؛  عیسی زارع‌پور امروز در  آیین افتتاح اتصال استان خراسان شمالی به فیبر نوری، در شورای اداری استان، اظهار داشت: توسعه فناوری رویکرد اصلی ماست، لذا در تلاشیم تا آخرین فناوری روز دنیا را در کشور توسعه دهیم.

وزیر ارتباطات، گفت: در حال حاضر این فناوری پرشتاب در 600 شهر کشور در حال انجام است و در 200 شهر کشور این فناوری انجام شده که 8 میلیون خانوار زیرپوشش قرار گرفتند. با توسعه فناوری فیبر نوری سرعت اینترنت 100 برابر می‌شود که این پروژه از یادگارهای رئیس جمهور شهید است که تا پایان دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه دغدغه مسئولان هم توسعه فناوری فیبر نوری است، افزود: 500 هزار کسب و کار از طریق این فناوری در دو سال اخیر شکل گرفت.

وی در ادامه در پاسخ به شبهات مطرح شده درباره شبکه ملی اطلاعات، بیان کرد: در طول دهه 90 و دو دولت یازدهم و دوازدهم هیچ اقدام موثری برای توسعه شبکه ملی ارتباطات انجام نشده بود، اما در 2 سال دولت سیزدهم و تاکیدات رئیس جمهور شهید اکنون این پروژه ملی بیش از 68 درصد پیشرفت دارد.

 

پایگاه خبری تجریش

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید