نیویورک تایمز :صدور حکم محکومیت دونالد ترامپ برای وی چه تبعاتی به جای خواهد گذاشت؟

روزنامه معروف نیویورک‌تایمز پاسخ شماری از ستون‌نویسان و کارشناسان سیاسی خود به پرسشی درباره پیامدهای محکومیت دونالد ترامپ در دادگاه را منتشر نموده است.

 

نیویورک تایمز :صدور حکم محکومیت دونالد ترامپ برای وی چه تبعاتی به جای خواهد گذاشت؟

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از نیویورک تایمز ؛ با صدور حکم مجرمیت دونالد ترامپ در دادگاه منهتن، نویسندگان سیاسی این روزنامه درباره این اتفاق بی‌سابقه نوشته و تبعات این تحول خارق‌العاده را در تاریخ سیاسی آمریکا و البته تأثیرات بالقوه آن بر انتخابات ریاست‌جمهوری را به بحث و بررسی نشسته‌اند.

علاوه بر لحظات خاص این محاکمه که نویسندگان و ستون‌نویسان نیویورک‌تایمز از جمله جامل بوئی، دیوید فرنچ و میشل گلدبرگ ستون‌نویسان روزنامه، متیو کانتینتی نویسنده کتاب «حق: جنگ صد ساله محافظه‌کاری آمریکایی»، کوئینتا یورسیچ کارشناس رشته مطالعات حاکمیتی در موسسه بروکینگز، دانیل مک‌کارتی سردبیر ویژه‌نامه «عصر مدرن: نقد محافظه‌کاری» و کریستن سولتیس اندرسون سخنران محافظه‌کار و ستون‌نویس سیاسی آن‌ها را به طور مفصل مرور کرده و در نهایت هم برگزاری چنین دادگاهی را- فارغ از هر نتیجه‌ای که به دست آمده- به نفع ترمیم و بازسازی چهره رسانه‌ای دونالد ترامپ عنوان کرده‌اند؛ موضوعی که در این مطلب به آن پرداخت ویژه‌ای شده، تاثیرات احتمالی این دادگاه و نتیجه‌اش بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ خواهد بود.

جامل بوئی می‌گوید که «من نمی‌دانم که آیا حکم مجرمیت ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اهمیت قابل‌توجهی خواهد داشت یا خیر؛ اگرچه به هر حال کتمان نمی‌توان کرد که هیچ نامزدی دلش نمی‌خواهد به عنوان یک جنایتکار شناخته شود. در هر صورت گمان می‌کنم محکومیت ترامپ در ادامه رسوایی‌هایی خواهد بود که می‌توانند برای او غیرقابل جبران باشند. با این حال، صدور حکم مجرمیت مثال دیگری است از یکی از حقایق اساسی دوران ترامپ- که حکایت از این می‌کند که این نهادها یا حفاظ‌ها و گاردریل‌ها نبوده‌اند که دونالد ترامپ را مهار کرده‌اند، بلکه تاکنون این شهروندان عادی آمریکایی بوده‌اند که از هر فرصتی استفاده کرده و او را مجبور به پاسخگویی کرده‌اند.

کونتینتی هم می‌گوید که «به جرات می‌توانم بگویم که تا ماه نوامبر، جامعه قطعاً در مورد چیزهای دیگری صحبت خواهد کرد. درباره ترامپ به هر حال این موضوع را می‌دانیم که او استاد تغییر موضوع است. مهم‌تر از آن، باید به این نکته هم توجه کرد که به‌رغم تلاش‌های پرزیدنت بایدن برای تمرکز مبارزات انتخاباتی روی لفاظی‌ها و رفتارهای ترامپ، اما، در انتخابات ۲۰۲۴ تمرکز رای‌دهندگان روی رئیس‌جمهور سابق نخواهد بود، بلکه عملکرد رئیس‌جمهور حال حاضر جوری بوده که توجهات را از روی ترامپ برداشته و به بایدن معطوف کند. در واقع در ماه نوامبر رای‌دهندگان بر اساس مواضع بایدن درباره اقتصاد، مرز جنوب و جایگاه جهانی آمریکا تصمیم خواهند گرفت. حکم مجرمانه ترامپ نمی‌تواند قیمت‌ها را برای مردم آمریکا کاهش دهد، گذرگاه‌های مرزی را غیر قابل عبور کند یا باعث تبدیل جهان به مکانی امن‌تر شود.

به گفته دیوید فرنچ؛ صدور حکم محکومیت دونالد ترامپ قطعا در انتخابات تاثیر خواهد داشت. نقطه ضعف اصلی بایدن این است که ارتباطش با رای‌دهندگان قطع شده، و اگر تنها و تنها یک خبر وجود داشته باشد که بتواند شهروندان بی‌تفاوت را درگیر کند، تیتر «مجرمیت ترامپ» است. البته کمپین ترامپ حمایت خود را از او دوچندان خواهد کرد، ولی به هر حال برای برخی از رای‌دهندگان ترامپ حالا دیگر یک جنایتکار است و این در زمان انتخابات مهم خواهد بود. البته در این زمینه نباید انتظار چیزی مانند شکستن سد یا نابودی آنی ترامپ را در افکار عمومی داشته باشیم، اما به هر حال این امر می‌‌تواند باعث کاهش حمایت طرفداران ترامپ شود- و می‌دانیم که در یک انتخابات نزدیک، هر ذره فرسایش می‌‌تواند اهمیت داشته باشد.

میشل گلدبرگ هم می‌گوید که عقیده دارد تاثیر این حکم بر انتخابات کوچک خواهد بود. نظرسنجی اخیر نیویورک‌تایمز نشان داد که اکثر رای‌دهندگان ایالات نوسانی انتظار محکومیت ترامپ را نداشتند و بنابراین خیلی‌ها ممکن است با آن مخالفت کنند. البته برای وفاداران ترامپ رأی دادن- حتی به یک جنایتکار- منطقی است، اما اگر این انتخابات هم مانند دو انتخابات قبلی نزدیک باشد، حتی این تغییرات کوچک نیز در میان رأی‌دهندگان متزلزل می‌تواند تاثیراتی قابل توجه داشته باشد.

کوئینتا یورسیچ در پاسخ به نقش احتمالی محکومیت ترامپ در انتخابات می‌گوید که پایگاه حامیان ترامپ آن‌قدر محکم هست که باعث برانگیختگی رای‌دهندگان شوند. اما آن‌ها برای پیروزی او در انتخابات کافی نیستند. در عوض، سرنوشت او در اختیار رای‌دهندگانی خواهد بود که حمایت کمتری از او دارند؛ افرادی که معمولاً به جمهوری‌خواهان رأی می‌دادند، اما به دلیل نارضایتی از ترامپ حمایت خود از نامزد جمهوری‌خواهان را به تعویق انداخته‌اند. این حکم برای این نوع رای‌دهندگان ممکن است آزاردهنده باشد.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید