گاردین : آیا هوش مصنوعی می تواند به درمان «تنهایی انسان» کمک کند؟

یک دانشمند کامپیوتر می گوید ما باید روابط انسان و ماشین را بپذیریم، اما سایر کارشناسان محتاط تر هستند.

 

آیا هوش مصنوعی می تواند به درمان «تنهایی انسان» کمک کند؟/ گزارش گاردین

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از گاردین ؛ هالیوود ممکن است در مورد خطرات ایجاد روابط با هوش مصنوعی هشدار داده باشد، اما یک دانشمند کامپیوتر می گوید اگر نکات مثبتی را که روابط انسان و ماشین ارائه می دهد نپذیریم، ممکن است یک فرصت را از دست بدهیم.

یکی از استادان می گوید که ما باید برای راحتی هایی که چت ربات ها می توانند فراهم کنند، آماده باشیم.

تونی پرسکات، استاد رباتیک شناختی در دانشگاه شفیلد، استدلال می کند که هوش مصنوعی نقش مهمی در جلوگیری از تنهایی انسان دارد. او می‌گوید همانطور که ما پیوندهای معنی‌داری با حیوانات خانگی ایجاد می‌کنیم و هیچ نگرانی در مورد بازی کودکان با عروسک‌ها نداریم، باید ارزش هوش مصنوعی را برای بزرگسالان نیز پذیرا باشیم.

پرسکات در کتاب جدیدی به نام روانشناسی هوش مصنوعی می نویسد: «در عصری که بسیاری از مردم زندگی خود را تنها توصیف می کنند، ممکن است داشتن همراهی با هوش مصنوعی به عنوان شکلی از تعامل اجتماعی متقابل که محرک و شخصی است، ارزش داشته باشد.»

پرسکات معتقد است که هوش مصنوعی می‌تواند به ابزاری ارزشمند برای افرادی که در آستانه انزوای اجتماعی هستند، تبدیل شود تا مهارت‌های اجتماعی خود را با تمرین مکالمات و سایر تعاملات تقویت کنند. او پیشنهاد می کند که این تمرینات به ایجاد اعتماد به نفس کمک می کند و بنابراین خطر کناره گیری کامل افراد از جامعه را کاهش می دهد.

منبع: گاردین

 

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید