دولت بایدن به رغم تعلیق ارسال بمب، یک میلیارد دلار سلاح و مهمات به اسرائیل می‌فرستد

سه منبع آگاه در کنگره آمریکا روز سه شنبه تایید کردند که دولت بایدن وعده ارسال بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات و مهمات به اسرائیل را به قانونگذاران کلیدی این نهاد فدرال داده است.

 

دولت بایدن به رغم تعلیق ارسال بمب، یک میلیارد دلار سلاح و مهمات به اسرائیل می‌فرستد

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از آسوشیتدپرس ؛ هنوز مشخص نیست که این کمک تسلیحاتی جدید ایالات متحده چه زمانی در اختیار اسرائیل قرار خواهد گرفت.

این نخستین محموله تسلیحاتی به مقصد اسرائیل پس از تصمیم دولت بایدن در خصوص تعلیق یک کمک تسلیحاتی دیگر شامل ۳ هزار و ۵۰۰ بمب دو هزار پوندی به این کشور است که طی ماه جاری جزئیات آن رسانه‌ای شد.

دولت ایالات متحده با اشاره به نگرانی‌های موجود نسبت به شمار بالای تلفات غیرنظامیان در غزه، ارسال بمب‌های وعده داده شده به اسرائیل را از بیم استفاده از آنها در تهاجم علیه رفح، جنوبی‌ترین شهر نوار غزه متوقف کرده بود.

بسته جدید کمک تسلیحاتی کاخ سفید به اسرائیل که روز سه‌‌شنبه جزئیات آن افشا شد شامل حدود ۷۰۰ میلیون دلار برای تامین مهمات تانک، ۵۰۰ میلیون دلار برای سفارش وسایل نقلیه تاکتیکی و ۶۰ میلیون دلار برای فراهم کردن گلوله‌های خمپاره است.

منابع آگاه در کنگره به شرط ناشناس ماندن در خصوص ارسال کمک‌های تازه تسلیحاتی که هنوز به صورت رسمی علنی نشده، با آسوشیتدپرس گفتگو کردند.

دو دستیار کنگره گفتند که این محموله بخشی از بسته کمک خارجی پیشین نیست که ماه گذشته کنگره با تأخیری طولانی آن را تصویب کرد و سپس به امضای رئیس جمهور بایدن رسید.

در گزارش آسوشیتدپرس همچنین به این موضوع اشاره شده که مشخص نیست این محموله آخرین بخش از یک توافق فروش تسلیحاتی موجود است یا بسته جدیدی به شمار می‌رود.

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید