فرانسه : خطر وقوع جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه هیچ‌گاه به این حد نبوده

جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در جریان سفر به لبنان هشدار داد که هیچ کس در یک درگیری منطقه‌ای پیروز نخواهد شد. در همین حال دیپلمات ارشد فرانسه نیز به طور جداگانه خطاب به ایران مدعی شد که گروه‌های نیابتی در منطقه باید به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود پایان دهند.

 

فرانسه : خطر وقوع جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه هیچ‌گاه به این حد نبوده / جوزپ بورل: جنگ منطقه‌ای پیروزی نخواهد داشت

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از یورونیوز ؛ وزیر امورخارجه فرانسه روز شنبه اعلام کرد که در «پیامی بسیار صریح» به همتای ایرانی خود گفته است که «خطر وقوع جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه هیچ‌گاه به این حد نبوده و تهران و گروه‌های نیابتی آن باید به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود پایان دهند.»

"کاترین کولونا"، وزیر امور خارجه فرانسه در تماس تلفنی با دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان را محکوم کرد.

کاترین کولونا پس از گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ایران و هم قطارانش باید فورا اقدامات بی‌ثبات‌کننده خود را متوقف کنند.»

خانم کولونا در ادامه نوشت که «هیچکس از تشدید تنش سود نخواهد برد.»

درحالی که درگیری‌های مرزی بین لبنان و اسرائیل در ماه سوم از جنگ اسرائیل با متحد حزب‌الله یعنی حماس شدیدتر می‌شود، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز شنبه نسبت به احتمال وقوع یک درگیری منطقه‌ای که کشور لبنان را نیز درگیر خواهد کرد، هشدار داد.

جوزپ بورل در یک نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه لبنان در بیروت گفت: «پرهیز از تشدید تنش منطقه‌ای در خاورمیانه ضروری است. بی‌شک ضروری است که کشور لبنان به یک درگیری منطقه‌ای کشیده نشود».

وی افزود: «من این پیام را به اسرائیل نیز می‌فرستم: هیچ‌کس در یک درگیری منطقه‌ای پیروز نخواهد شد.»

از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس به تاریخ هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان و اسرائیل تقریبا به طور روزانه در مرزهای دو جانبه به تبادل آتش پرداخته‌اند.

اما حمله روز سه‌شنبه به یک پایگاه در جنوب شهر بیروت که منجر به شهادت صالح العاروری، معاون رهبر حماس شد، ترس از گسترده‌تر شدن درگیری را تشدید می‌کند.

پایگاه خبری تجریش

@tajrishonline

ما را دنبال کنید