کارشناس مسائل بین‌الملل‌: بعد از جنگ، اسرائیلی شکست خورده و رسوا خواهیم داشت

حماس به دنبال فرسایش و از بین بردن اسرائیل است، ممکن است انعکاس جهان متفاوت ‌شود اما حماس ذره ذره و آهسته به دنبال مستهلک کردن اسرائیل است.

 

 

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این که حماس به تنهایی مقابل نظام سلطه ایستاده است، گفت:

حماس به دنبال فرسایش و از بین بردن اسرائیل است، ممکن است انعکاس جهان متفاوت ‌شود اما حماس ذره ذره و آهسته به دنبال مستهلک کردن اسرائیل است.

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از ایسنا؛   مقام معظم رهبری در جریان بازدید از آخرین دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل نمایشگاه دائمی این نیرو با اشاره به تحولات فلسطین و استمرار جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفتند: قضایای غزه بسیاری از حقایق مکتوم را برای مردم دنیا آشکار کرد که یکی از این حقایق، طرفداری سران کشورهای غربی از تبعیض نژادی است.

 

ایشان رژیم صهیونیستی را مظهر تبعیض نژادی خواندند و گفتند: صهیونیست‌ها خود را نژاد برتر می‌دانند و بقیه آحاد بشر را نژاد پَست به حساب می‌آورند و به همین دلیل است بدون احساس ناراحتی وجدان، چندین هزار کودک را به قتل رسانده‌اند. 

 

مقام معظم رهبری و سردار سلامی و سردار حاجی زاده

 

«فرشید باقریان» کارشناس مسائل بین‌الملل در تحلیل خود از تحولات غزه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اسرائیلی که از این جنگ بیرون خواهد آمد دیگر اسرائیل قبل نخواهد بود و شکست خورده است. در واقع اسرائیل یک پروژه انگلیسی است تا وظایف آن‌ها را انجام دهد.

 

مقام معظم رهبری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کردند:

هنگامی که رئیس‌جمهور آمریکا، صدراعظم آلمان، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس، با آن همه ادعا از چنین رژیم نژادپرستی حمایت و به آن کمک می‌کنند، به معنای طرفداری این آقایان از تبعیض نژادی به‌عنوان نفرت‌انگیزترین مسائل دنیا است.

 

ایشان خاطرنشان کردند: مردم اروپا و آمریکا نیز باید تکلیف خود را با این وضعیت روشن کنند و نشان دهند که طرفدار تبعیض نژادی نیستند. 

 

باقریان در این ارتباط یادآور شد: در هفته اول جنگ، تمام رهبران سیاسی جهان به نوبت به اسرائیل و تل‌آویو سفر کرده و ابراز ارادت می‌کردند. همین‌ها به تدریج از موضع خودشان برگشتند، درواقع پروژه این بود ظرف یک هفته با حمایت‌های سیاسی، مالی و نظامی به اهداف خود برسند.

 

وی تاکید کرد: در واقع تصور می‌کردند ظرف یک هفته حماس از بین می‌رود اما پیش‌بینی دکترینی که حماس انجام داده بود دقیق‌تر بود و امروز شاهد هستیم چگونه رویکرد جهان تغییر کرد و واژه‌هایی مانند آتش بس ۵ روزه، توقف جنگ و... اعتبار یافت. ما بعد از این جنگ یک اسرائیل ضعیف شده و رسوا خواهیم داشت.

 

مقام معظم رهبری همچنین گفتند: رژیم صهیونیستی به رغم بمباران‌های گسترده در غزه، تاکنون در حرکت خود ناکام بوده است زیرا از ابتدا گفتند که هدف ما نابودی حماس و مقاومت و زمین‌گیر کردن آنها است اما با گذشت بیش از ۴۰ روز و با بکارگیری همه توان نظامی خود، هنوز نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند.

 

مقام معظم رهبری

 

باقریان همچنین اظهار داشت: اسرائیل در یک ساعت اول با کمک دست‌هایی که می‌دانیم چه کسانی هستند چهره حماس را یک گروهک جنایتکار نشان داد، تصور می‌کرد جنگ را می‌برد در حالی که حماس دارای قدرتی است که توانست این رویکرد را تغییر دهد و این سوال مطرح می‌شود که حماس این قدرت را از کجا به دست می‌آورد؟ حماس به تنهایی مقابل نظام سلطه ایستاده است.


باقریان خاطرنشان کرد: علیرغم این که در غزه شاهد نسل‌کشی هستیم، اما هنوز رویارویی نظامی اتفاق نیفتاده که بگوییم آن‌ها و یا حماس پیروز شده‌اند، در واقع حماس به دنبال فرسایش و از بین بردن اسرائیل است، ممکن است انعکاس جهان متفاوت ‌شود اما  حماس ذره ذره و آهسته به دنبال مستهلک کردن اسرائیل است.


وی در ادامه گفت: در این جنگ تقریبا قدرت‌ها روی مساله متمرکز هستند از آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین تا به ظاهر هند، ایران و روسیه. وقتی پوتین می‌گوید ناو آمریکا به این منطقه وارد شد و ما رصد می‌کنیم این یعنی قدرت، یا این که ایران بر حمایت سیاسی از حماس تاکید کرد و در چنین شرایطی در نمایشگاه صنایع دفاعی از تجهیزات خود رونمایی می‌کند این اقدامات پیام دارد یعنی از جنگ نرم شروع و با جنگ سخت تمام می‌شود.


این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر این که حماس بدون حمایت متحدین خود ضعیف نیست، گفت:

انگلیس خود صاحب پروژه اسرائیل است، اما بزرگترین راهپیمایی در حمایت از فلسطین و مردم غزه را تاکنون در لندن دیده‌ایم، چطور می شود که خود انگلیس اجازه می‌دهد این اتفاق بیافتد، به نظر قدرت‌ها خودشان به آینده جنگ شبهه دارند، اسرائیل شکست بخورد خود این‌ها هم محکوم شده و متحد جنایتکار شناخته می‌شوند و یا بایدن که از همان ابتدا از اسرائیل و نتانیاهو حمایت می‌کرد اما اکنون صحبت‌های متفاوتی از کنگره بیرون می‌آید.

 

مقام معظم رهبری و سردار سلامی و سردار حاجی زاده

 

باقریان در ادامه بیان کرد: در مجموع اتفاقاتی که در حال رخ دادن است نشان می‌دهد ژئوپلیتیک نامرئی ایران در حال پذیرفته شدن است البته شرطی دارد مبنی بر این که ایران باید خویشتنداری کند. به عبارتی می‌بینیم از ابتدای جنگ ماکرون از چند کشور و دولت خواست تا از ایران بخواهند خویشتنداری کند،

همین طور جو بایدن از چین خواست تا به واسطه روابطش با ایران، گفت‌وگوهایی با ایران داشته باشد، مگر مرز مشترک داریم. اینجا ژئوپلیتیک ما هست که خود را نشان می‌دهد و بسیاری از دولت‌های جهان از ما خواستند خویشتنداری کنیم.


وی همچنین بیان کرد: بنابراین اسرائیل قدرت سابق را ندارد، اعتبارش را از دست رفته می‌بیند و ترمیم روابط با دنیا طول می‌کشد، اکنون کاری که اسرائیل می‌کند اشغال در اشغال است، در منطقه غزه حوزه‌های عظیم گاز مارین ۱ و ۲ وجود دارد که متعلق به ملت فلسطین است و در سال ۲۰۲۴ قرارداد با انگلیسی‌ها تمام می شود و حماس قول آن را به چین یا روسیه داده بود لذا حمله طوفان الاقصی در واقع حمله پیش‌دستانه و پاسخ به اسرائیل است تا چشم به این ذخایر گازی هم نداشته باشند.


این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب گفت‌: در حالی که ایران توان تولید سلاح‌ها و تجهیزات دفاعی را دارد اما به دنبال سلاح کشتار جمعی و نقض قوانین بین‌المللی نیست و در این شرایط تنها کسی که به دنبال سرایت جنگ به ایران است فقط رژیم صهیونیستی می‌باشد

اما بدانند هر حمله‌ای به ایران اجازه مشروع به ما می‌دهد که به دنبال تولید سلاح هسته‌ای باشیم وقتی مورد تهاجم نامشروع قرار بگیریم، این اتفاق طبیعی است.
وی در پایان تصریح کرد: در واقع رهبری به جهان هشدار دادند ما توانش را داریم ولی این کار را نمی‌کنیم به عبارتی صنایع دفاعی ما توان انجام این کار را دارد اما خویشتنداری می‌کند.
انتهای پیام

@tajrishonline

ما را دنبال کنید