پیشنهادات ایران با توجه به ملاحظات کشورهای اسلامی بود

ایران پیشنهادات خود در سازمان همکاری اسلامی را با ملاحظات و محذورات کشورهای اسلامی ارائه داد

 

پیشنهادات ایران با توجه به ملاحظات کشورهای اسلامی بود

 

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: ایران پیشنهادات خود در سازمان همکاری اسلامی را با ملاحظات و محذورات کشورهای اسلامی ارائه داد و این پیشنهادات به گونه‌ای طراحی شده که کشورهایی که در گذشته در موضوع فلسطین خیلی همراهی نداشتند هم بتوانند همراه شوند.

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از ایسنا؛ محسن کوهکن درباره ارائه پیشنهادات ایران توسط رئیس جمهور در نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با موضوع فلسطین، اظهار کرد:

رژیم نژادپرست و جنایتکار صهیونیستی تمام ضوابط و مقررات بین‌المللی را در غزه زیر پا گذاشته و اِبایی از بمباران بیمارستان‌ها و کشتار زنان و کودکان ندارد. درست است که این جنایات در حال رخ دادن است اما زمینه خوبی برای ایجاد اجماع جهانی علیه این رژیم را فراهم می‌سازد. تلاش ایران هم بر این است تا این جنایات برای همگان روشن شود.

 

وی ادامه داد: ایران در این نشست راهکار عملیاتی پیشنهاد داد. در حال حاضر کمک به مردم و مجروحان غزه ضرورت دارد. تاکنون نشنیده بودیم که در یک جنگ، بیمارستان‌ها بمباران شود یا کاری کنند که در اثر قطع‌شدن برق بیمارستان‌ها، بیماران کشته شوند.

 

اکنون همانطور که رئیس‌جمهور تاکید داشت کمک‌های اولیه به مردم غزه برسد. این کار باید بدون فوت وقت و بدون استفاده از روش‌های مرسوم دیپلماتیک که زمان‌بر است، انجام شود و با باز شدن گذرگاه رفح به کمک مردم غزه شتافت.

 

این فعال سیاسی با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن مردم غزه به اردن و مصر، گفت: مصر نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده و همین مساله می‌تواند اهرم فشاری باشد تا آنها تلاش بیشتری برای کمک به مردم غزه داشته باشند.

 

کوهکن در ادامه با تاکید بر عملیاتی بودن پیشنهادات ایران به کشورهای اسلامی برای کمک به مردم غزه، گفت: ظلم مضاعف به مردم غزه بستری برای ایجاد اجماع میان کشورهای اسلامی فراهم کرده است.

در این شرایط، باید از سوی ایران پیشنهاداتی مطرح می‌شد که متناسب با واقعیات کشورهای اسلامی باشد. در واقع اجماع در مورد پیشنهادات عملی بهتر از ارائه پیشنهادات حداکثری است که قابلیت تحقق نداشته باشد.

بر این اساس ایران پیشنهادات خود را با ملاحظات و محذورات کشورهای اسلامی ارائه داد و این پیشنهادات به گونه‌ای طراحی شده که برخی کشورهای اسلامی که در گذشته خیلی همراهی نداشتند هم بتوانند همراه شوند.

 

وی در پایان گفت: این جنایات به حدی زیاد شده است که در داخل کشور برخی نهادهای غیردولتی هم به این مسائل ورود کرده‌اند مثلا کانون وکلا در تلاش است تا نتانیاهو به عنوان جنایتکار جنگی شناخته شود. این اقدامات زمینه‌ساز خوبی برای مقابله با رژیم صهیونیستی است.

 

انتهای پیام

@tajrishonline

ما را دنبال کنید