در آمریکا معترضان جلوی کشتی نظامی حامل اسلحه به اسرائیل را مسدود نمودند

تظاهرات در تاکوما، واشنگتن، پس از اعتراضات مشابه در کالیفرنیا، دومین تظاهراتی است که به  استقبال کشتی تدارکاتی می روند.

 

معترضان جلوی کشتی نظامی آمریکا را که گفته می شود برای اسرائیل اسلحه حمل می کند را مسدود نمودند

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از الجزیره ؛در زیر آسمان تاریک و باران مداوم، صدها تظاهرکننده طرفدار فلسطین در بندر تاکوما در ایالت واشنگتن تجمع کردند تا کشتی تدارکاتی نظامی را که آنها معتقدند از ایالات متحده به اسرائیل اسلحه حمل می کند را مسدود نمایند.

در آنجا، آنها بیم آن دارند که هرگونه تسلیحات موجود در کشتی در عملیات جاری اسرائیل علیه نوار غزه، جایی که بیش از 10000 فلسطینی در آن کشته شده اند، استفاده شود.

«ما اکنون آتش بس می خواهیم. ما می‌خواهیم که از کشتن مردم  دست بردارند.» واسیم هیج، یکی از معترضان در تظاهرات تاکوما گفت:« ما خواهان بررسی و اقدام واقعی در مورد سیاست خارجی ایالات متحده و کمک های مالی ایالات متحده به اسرائیل هستیم.»

هیج ،  به عنوان مدیر  هماهنگ کننده AROC ، گروه حمایتی که اعتراضات را هدایت و ساماندهی مینماید ، کار می کند.

وی گفت که یک منبع محرمانه به AROC خبر داده است که این کشتی با تسلیحات و تجهیزات نظامی بارگیری شده و به اسرائیل ارسال خواهد شد، زیرا به حمله نظامی خود در غزه ادامه می دهد.

الجزیره نتوانست بلافاصله این ادعا را تایید کند. جف یورگنسن، سخنگوی پنتاگون، در ایمیلی به این نشریه، گفت که این کشتی در واقع برای حمایت از «جابجایی محموله‌های نظامی آمریکا» استفاده می‌شود.

اما او از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کرد. وی نوشت: «به دلیل امنیت عملیاتی، [وزارت دفاع ایالات متحده] جزئیات حمل و نقل، جابجایی یا اطلاعات بیشتری در مورد محموله های سوار شده در این کشتی ها ارائه نمی دهد.»

 

مترجم محمدحسین اکبرزاده

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید