تحلیل تکنیکال و فوندامنتال روند قیمت اونس طلای جهانی

با توجه به بحرانهای سیاسی و منطقه اخیر پیش بینی روند قیمت طلا کاری بسیار دشوار و تقریبا غیر ممکن میباشد . لذا معامله‌گران بایستی تمامی سناریوهای محتمل را در نظر بگیرند.

 

نمودار تحلیل تکنیکال طلا

 

طلا (XAU/USD) در معاملات اوایل روز جمعه در حدود 1985 دلار ثابت نگه داشته شد. کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعیف شدن شاخص دلار آمریکا (USD) ، طلا را تقویت می کند. احتیاط بازار پیش از گزارش مورد انتظار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) که انتظار می رود افزایش 180000 شغلی در ماه اکتبر را نشان دهد، بر جو بازار حکمرانی میکند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از بازگشت از پایین ترین سطح هفتگی 105.81، در حال حاضر اطراف 106.17 شناور است. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به 4.663 درصد کاهش یافته است که پایین ترین رقم از 13 سپتامبر است.

بازار بر این باور است که فدرال رزرو  به پایان چرخه انقباض خود نزدیک شده است، زیرا جروم پاول، رئیس هیئت مدیره، بر لزوم سخت تر شدن شرایط مالی برای جلوگیری از افزایش بیشتر نرخ بهره تاکید مینماید.

داده های خوش بینانه چین ممکن است پتانسیل صعودی طلا را محدود کند. در نظر داشته باشید که چین بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده طلا در جهان است. معامله گران منتظر PMI خدمات Caixin چین در ماه مه هستند و امیدوارند ارقام قوی داشته باشند.

تمرکز روز جمعه بر روی داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده و همچنین نرخ بیکاری و میانگین درآمد ساعتی در ماه اکتبر خواهد بود که فرصت های معاملاتی در بازار طلا را ارائه می دهد.

از طرف دیگر در عرصه بین املل و سیاسی ، جنگ غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در آنجا که باعث تحریک عواطف ملت‌ها شده است . ثبات سیاسی و روانی جهانی را برهم زده است . آتش‌بس در غزه و ثبات بین المللی میتواند بر روند قیمت طلا تاثیر مثبتی داشته باشد.

 

پایگاه خبری تجریش

محمدحسین اکبرزاده

 

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید