CNN مدعی شد : مأموریت خاورمیانه ای بایدن حتی قبل از رفتن او دچار آشفتگی شد

ماموریت پرزیدنت جو بایدن برای مهار رویارویی اسرائیل با حماس حتی قبل از اینکه او شامگاه سه‌شنبه واشنگتن را ترک کند، با وخامت سریع حوادثی که تهدید به سرایت به یک جنگ منطقه‌ای را تهدید می‌کند، پیشی گرفت.

بایدن در حال سفر به اسرائیل

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از CNN؛ یک انفجار مهیب در بیمارستانی در غزه که گفته می شود صدها نفر را کشته است، اردن را بر آن داشت تا مرحله دوم سفر بایدن را لغو کند. او پس از سفر به اسرائیل، برای دیدار با رهبران کلیدی عرب و فلسطین به امان می‌رفت.

این تراژدی - که توسط اسرائیل و دولت بنیامین نتانیاهوانجام شد - منعکس کننده خطرات جدی سفر رئیس جمهور در بحبوحه حوادث شتابان و در یک منطقه جنگی بود.

علی رغم اینکه ممکن است بایدن امنیت شخصی و اعتبار سیاسی خود را به خطر انداخته باشد، اما با ماندن در خانه ریسک بزرگ تری را متحمل می شد.

به همین دلیل او چهارشنبه به اسرائیل خواهد آمد و خاورمیانه‌ی که در خطر لغزش به سمت یک جنگ فاجعه بار گسترده تر در پی حمله حماس به اسرائیلی که منجر به کشته شدن بیش از 1400 نفر شد و همچنین حملات وحشیانه به نوار غزه توسط نیروهای اسرائیلی که به گفته مقامات بیش از 3000 نفر را کشته است.

این سفر پس از انفجار بیمارستان غزه، که منجربه اعتراضات در سراسر منطقه، از جمله در کرانه باختری، لبنان، عراق، ایران و تونس شد، و باعث خشم جدی نسبت به اسرائیل قبل از ورود بایدن به منطقه شده است، صورت خواهد پذیرفت . 

بایدن به دنبال اعمال قدرت ایالات متحده و نشان دادن بازدارندگی در برابر دشمنان اسرائیل است، و چنان بنمایاند که تنها یک سفر ریاست جمهوری - که با استقرار دو گروه جنگی ناو هواپیمابر همراه است - می تواند چنان تاثیری داشته باشد. همچنین او همبستگی عاطفی خود را با دولت یهود در یکی از تاریک ترین ساعات آن اعلام خواهد کرد، در مقابل اما تلاش خواهد کرد تا از مصیبت فاجعه بار فلسطینیان گرفتار در غزه در میان حملات بی امان اسرائیل علیه حاکمان آن بکاهد.

مسیر پرواز بایدن

  

مترجم محمدحسین اکبرزاده

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید