بیانیه جبهه اصلاحات به نفع اسرائیل/ وقتی اصلاح‌طلبان پازل رسانه‌ای صهیونیست‌ها را پر می‌کنند

بازی آشکار رسانه ای صهیونیست ها چیزی نبوده که اصلاح طلبان را مسحور خود نکند و امروز عده ای در خاک ایران فریب آن را خورده اند.

نشست وبیانیه اصلاح طالبان

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از برنا؛ سید محمدخاتمى لیدر جریان اصلاحات اخیرا با اشاره به عملیات «طوفان الاقصی» گفت: آنچه رخ داده است حاصل تحقیر، سرکوب و ظلم هائی است که اسرائیل در طول این مدت نسبت به مردم فلسطین انجام داده است. فلسطینیان پس از سالها تحمل تجاوز و زور و تحقیرشدگى توانستند کار بزرگى انجام دهند و قدرت اشغالگر را غافلگیر کنند و توازن قوا را در منطقه بهم بزنند.
این اظهارات مواضع معقولانه ای از سوی خاتمی است ولی اشکال کار در اینجاست که به نظر می رسد جبهه اصلاحات ایران نظر دیگری درباره عملیات طوفان الاقصی دارد و نشان از یک شکافی عمیق در مواضع اصلاحات است.

 این جبهه‌ اخیرا دربیانیه ای ضمن حمایت از حرکت کلی مردم فلسطین، متذکر شده که «نمی‌توان و نباید مبارزه برای استیفای این حق پاک و ارزشمند را با خشونت‌های ناموجه و نقض متقابل حقوق انسان‌ها آلوده کرد.»

این تذکر جبهه اصلات توضیح واضحات است و مبین آن است که این جریان نیز تحت تاثیر خط رسانه ای صهیونیست ها قرار گرفته که تاکید دارد فلسطینیان علیه اسرائیلی  مرتکب خشونت  و نقض حقوق انسان ها شده اند.

در چند روز گذشته از عملیات تاریخی طوفان الاقصی، صهیونیستها کوشیداند برخورد بعضا نامناسب برخی از رزومندگان حماس با چند نظامی صهیونیست را که برونداد خشونت 75 ساله علیه اشغال و جنایات این رژیم است، به عنوان جنایت فلسطینی ها علیه صهیونیست ها به افکار عمومی قالب کنند تا بلکه جنایات امروزشان علیه مردم غزه توجیه یابد. مشابه آن فضای روانی که با داستان هلوکاست به افکار عمومی نمایش دادند. و امروز در قلب تهران بخشی از اصلاح طلبان ایران گرفتار همان خط خبری شده اند.

 جبهه اصلاحات ايران همچنین در بخش دیگری از این بیانیه به مقامات رسمى كشورمان توصيه می‌كند از هرگونه اظهارات و مواضع غیرمسؤلانه و هیجان زده که به القای نقش مستقیم ایران در این عملیات دامن بزند، پرهيز كرده و منافع و مصالح ملی كشور را در معرض تهدید و آسیب‌های احتمالی قرار ندهند.

این نیز دومین خط خبری صهیونیست هاست که در کوچک شمردن حماس و گروه های فلسطینی، ایران را مرتکب اصلی عملیات طوفان الاقصی معرفی کند تا با یک تیر دو نشان زده و ضمن ایجاد فضای روانی و سیاسی علیه ایران، عظمت این شکست تاریخی را توجیه کند.

این بازی آشکار رسانه ای اما چیزی نبوده که اصلاح طلبان را مسحور خود نکند و امروز عده ای در خاک ایران فریب آن را خورده اند.

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید