ترکیه، میزبان ۷۰ فضانورد مشهور جهان می‌شود

مرکز آموزش هوانوردی فضایی گوکمن (GUHEM)

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش ؛ اولین مسافران فضایی ترکیه، آلپر گزرآوجی و تووا آتاسِوِر نیز با علاقه‌مندان به فضا در چارچوب نشست «پروژه آینده» ترکیه در چارچوب این کنگره دیدار خواهند کرد.

محمت فاتیح کاجیر، وزیر صنعت و فناوری اعلام کرد که بیش از ۷۰ فضانورد مشهور جهان به ترکیه می‌آیند.

در تاریخ ۲۳ سپتامبر، وزیر صنعت و فناوری اعلام کرد که در اولین کنگره آموزش تعاملی با موضوع هوانوردی فضایی ترکیه در مرکز آموزش هوانوردی فضایی گوکمن (GUHEM)، بیش از ۷۰ فضانورد و پیشگام در مطالعات فضایی از ۱۹ کشور جهان شرکت خواهند کرد.

کاجیر با تصریح اینکه ترکیه به مدت ۵ روز میزبان بیش از ۷۰ فضانورد مشهور جهان در این کنگره خواهد بود، گفت: «انتخاب ترکیه برای رویداد کنگره سیاره‌ای که فضانوردان و کیهان‌نوردان مشهور جهان نیز در آن شرکت خواهند کرد از نظر برداشت نتایج برنامه ملی فضایی مهم است».

در این کنگره که از ۲۵ تا ۲۹ سپتامبر در بورسا برگزار می‌شود، فعالیت‌های بسیاری مانند جلسات فنی در مورد فضا و همچنین رویدادهای علمی و اجتماعی، سمینارها، مصاحبه‌ها و جلسات دانشجویی برگزار می‌شود.

اولین مسافران فضایی ترکیه، آلپر گزرآوجی و تووا آتاسِوِر نیز با علاقه‌مندان به فضا در چارچوب نشست «پروژه آینده» ترکیه در چارچوب این کنگره دیدار خواهند کرد.

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید