کارخانه پرینتر سه بعدی که قطعات هواپیما می سازد

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش ؛ یک مرکز جدید ۲۰ میلیون درهمی پرینت سه‌بعدی در دبی با ساخت قطعات یدکی سبک‌وزن هواپیماها گام تازه‌ای در مسیر سازگار شدن صنعت هواپیمایی با محیط زیست برداشته است.

صنعت هواپیمایی مسافربری در تلاش برای سازگارتر شدن با محیط زیست است زیرا حدود ۳ درصد کل انتشار کربن در جهان را این صنعت دارد. در حالی که هواپیماهای برقی هنوز در مراحل اولیه‌ی ساخت هستند، یک راه برای سازگار کردن این صنعت با محیط زیست تغییر فرایند ساخت و تعمیر هواپیماهاست.

در مرکز پرینت سه‌بعدی پارادایم در جبل علی، قطعات یدکی سبک‌تری در عرض چند ساعت تولید می‌شوند و نیاز به وارد کردن این قطعات از اروپا را از بین می‌برند.

قطعات داخلی ساخته شده به این روش ۶۰ درصد وزن کمتری دارند و می‌توانند با کاهش وزن هواپیما به کاهش مصرف سوخت آن کمک کنند. پرینتر‌های سه‌بعدی صنعتی شرکت Stratasys در این مرکز می‌توانند سالانه ۲ هزار قطعه تولید کنند و برنامه‌هایی برای افزایش مقیاس تا ۲۰ هزار قطعه در ده سال آینده وجود دارد.

کارخانه‌ی پرینت سه‌بعدی پارادایم تنها ارائه‌دهنده‌ی این خدمات در خاورمیانه است که مجوز تولید قطعات پرینت‌شده برای استفاده در هواپیماهای مسافربری و خصوصی را داراست.

قطعات تولید شده شامل میز، جای پا و جای دست برای صندلی‌های هواپیما هستند که در اکثر هواپیماها وجود دارند. در ساخت این قطعات از مقررات ایمنی پیروی می‌شود و به اندازه‌ی قطعات سنتی محکم هستند.

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید