تاریخ‌سازی تنیس روی میز در روز مدال‌آوری بانوان

 

روز اول بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژوی چین با درخشش و تاریخ‌سازی پینگ‌پنگ بازان کشورمان و مدال آوری بانوان کاروان ایران همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از تسنیم از هانگژو؛ روز نخست بازی‌های آسیایی به صورت رسمی امروز (یکشنبه دوم مهرماه) آغاز شد و ورزشکاران کشورمان در رشته‌های مختلف به مصاف رقبای خود رفتند.

در مسابقات امروز  در روئینگ دونفره سنگین وزن زنان، تیم ایران با ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی به مدال نقره رسید، مرجان سلحشوری در پومسه تکواندو برنز گرفت و تیم ملی تنیس روی میز ایران بعد از 65 سال مدال خود در بازی‌های آسیایی را قطعی کرد.

نتایج کامل ورزشکاران و تیم‌های ایرانی در روز اول بازی‌های آسیایی را در زیر مشاهده می‌کنید.

تنیس روی میز:

تیم ملی تنیس روی میز کشورمان در چهارمین بازی خود به مصاف ویتنام رفت و حریف خود را 3 بر صفر شکست داد. در این بازی ابتدا امیرحسین هدایی مقابل حریف خود 3 بر یک به برتری دست یافت.

در دومین بازی نوشاد عالمیان به میدان رفت و او هم 3 بر یک حریفش را شکست داد تا ایران در مجموع 2 بر صفر پیش بیفتد. نیما عالمیان سومین ملی پوش ایران بود که مقابل حریف ویتنامی قرار گرفت و 3 بر صفر به برتری رسید.

تیم ملی تنیس روی میز ایران، در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف ژاپن، تیم دوم رنکینگ جهانی رفت و مقابل حریف قدرتمند خود 3 بر صفر پیروز شد.

نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و امیرحسین هدایی در این رقابت موفق شدند با نتایج مشابه 3 بر 2 حریفان ژاپنی خود را شکست دهند و تاریخ‌سازی کنند. ایران با این برد، مدال برنز خود را قطعی کرد.

تیم ملی ایران آخرین بار در بازی‌های آسیایی 1958 موفق به کسب مدال شده بود و حالا پس از 65 سال باز هم بر روی سکوی این بازی‌ها قرار خواهد گرفت. تیم ملی فردا در مرحله نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی می‌رود.

فوتبال:

تیم فوتبال امید ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی برابر مغولستان 3 بر صفر به برتری رسید و به عنوان سرگروه به مرحله بعدی راه یافت.

بوکس:

علی حبیبی‌نژاد نخستین نماینده بوکس ایران در وزن 63.5 کیلوگرم به مصاف سن سیری قهرمان آسیا در سال 2022 از تایلند رفت و در پایان سه راند با نتیجه پنج بر صفر مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت. حبیبی‌نژاد در مسابقات قهرمانی آسیا اردن در سال 2022 نیز مقابل این بوکسور شکست خورده بود.

ووشو:

در رقابت‌های وزن 75 کیلوگرم، محسن محمدسیفی دارنده سه مدال طلای بازی‌های آسیایی و پنج مدال طلای جهان در گام نخست به مصاف گیچول سونگ از کره جنوبی رفت و مقتدرانه در دو راند متوالی حریف خود را شکست داد تا حریف سانداکار ترکمنستانی در مرحله یک‌چهارم نهایی شود.

الهه منصوریان در وزن52- کیلوگرم زنان به مصاف الینا چائودهاری از نپال رفت. نماینده ساندا زنان کشورمان با ارائه یک بازی حساب‌شده موفق شد با ناک‌اوت کردن حریف خود راهی مرحله بعدی این پیکارها شود.

منصوریان در مرحله بعدی (یک چهارم نهایی) باید روز سه شنبه 4 مهرماه با سامرن التاف از پاکستان دیدار کند.

 

قایقرانی:

* در روئینگ دونفره سنگین وزن زنان، تیم ایران با ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی در مرحله گروهی در کنار تیم‌های قزاقستان، کره‌جنوبی، سریلانکا، ویتنام زمان 7:09:29  را ثبت کرد و اول شد و به فینال A رسید. فینال این رقابت صبح امروز برگزار شد و تیم ایران در رقابت با تیم‌های کره، تایلند، چین، ویتنام و قزاقستان توانست با رکورد 7:17:8 دوم شود و به مدال نقره دست پیدا کند.

* نازنین ملایى و کیمیا زارعى در فینال سبک وزن دونفره و در یک رقابت نزدیک با تیم‌های اندونزی‌ و‌ ازبکستان با رکورد 7:17:90 دقیقه به مقام چهارم دست یافتند. این در حالی است که فاصله ایران با مدال برنز فقط 26 صدم ثانیه بود. در پایان این رقابت تیم‌های چین، ازبکستان و اندونزی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

**در فینال روئینگ سنگین وزن مردان امیرحسین محمودپور و رضا قهرمانى به مصاف رقباى خود رفتند و در نهایت با رکورد ٦:٣٤:0٢ به مقام چهارمى دست یافتند. در این رقابت تیم هاى چین، ازبکستان و اندونزى به ترتیب به مقام هاى اول تا سوم رسیدند و ایران از دستیابی به مدال بازماند.

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید