ادعای جدید نتانیاهو: تهدید مشترک ایران، اسرائیل و کشورهای عربی را بیش از هر زمانی به یکدیگر نزدیک کرده است

ناتانیاهو

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از یورونیوز؛بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر ایران را بزرگترین تهدید منطقه خواند و از کشورهای غربی خواست تحریم‌های بیشتری را علیه تهران وضع کنند. وی خواستار برقراری روابط با ریاض شد و گفت که همکاری عربستان و اسرائیل خاورمیانه جدیدی ایجاد خواهد کرد.

نخست وزیر اسرائیل همچنین تاکید کرد که «هر کاری» خواهد کرد تا ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند. 

وی بخش قابل توجهی از سخنانش را به موضوع صلح اسرائیل و عربستان اختصاص داد و با اشاره به توافق صلح ابراهیم خواستار برقرار روابط با عربستان سعودی شد. آقای نتانیاهو گفت که همکاری دو کشور باعث ایجاد «یک خاورمیانه جدید» خواهد شد. 

او گفت که «توافق صلح تاریخی با عربستان سعودی به درگیری طولانی اسرائیل و کشورهای عرب پایان خواهد داد.»

نخست وزیر اسرائیل همچنین به کریدور ارتباطی هند-اروپا که چندی پیش در نشست رهبران گروه ۲۰ تصویب شد اشاره کرد آن‌را «توافقی بی‌نظیر» و گفت که این مسیر که با گذر از کشورهای عربی به اسرائیل و اروپا می‌رسد روابط این کشورها را «بیش از هر زمان دیگری تقویب خواهد کرد» و «۲ میلیارد نفر» از آن بهره‌مند خواهند شد. 

وی حکومت ایران را «مرتجع» خواند و گفت که تهران «هر کاری می‌کند تا جلوی صلح را بگیرد، میلیاردها دلار خرج ترور می‌کند.» آقای نتانیاهو همچنین تهران را متهم کرد که قصد «ترور» وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا را داشته است. 

او با حمله به حکومت ایران گفت که تهران «خطوط کشتیرانی را تهدید می کند» و «در سال‌های گذشته جنایتکاران ایران هزاران نفر را کشته‌اند، ایران مرگ و نابودی را برای مردم بیگناه اوکراین به ارمغان برده است» و باید «از زن‌ها و مردهای ایران که با حکومت مبارزه می‌کنند پشتیبانی کرد، کسانی که آینده بهتری می‌خواهند.»

آقای نتانیاهو با انتقاد ضمنی از رهبران کشورهای طرف برجام گفت که «۸ سال پیش کشورهای غربی قول دادند که اگر ایران توافق هسته‌ای را نقض کند مجازات می‌شود، اما نقض کرد و اتفاقی نیفتاد. تحریم‌های ایران باید برگردند. باید از تلاش‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای حمایت کرد.»

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید