رئیسی؛ از تبیین حقانیت مردم ایران تا دفاع از آزادی‌خواهان و ادیان الهی

رئیس جمهور در مجمع سازمان ملل

 

رئیسی به درستی همانگونه که پیش از عزیمت به نیویورک گفته بود "در نیویورک زبان گویای مردم خواهم بود تا حقایق را از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل برای دولت‌ها و ملت‌ها تبیین کنم" باز هم علاوه بر اینکه زبان گویای مردم ایران بود تا حقانیت آن‌ها را تبیین کند به دفاع از مظلومان و آزادی‌خواهان جهان و ادیان الهی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از برنا؛ در سه ماه گذشته، جریان قرآن سوزی در کشورهای سوئد و دانمارک تحت حفاظت پلیس این کشور علاوه بر خشم مسلمانان جهان، با واکنش سازمان کنفرانس اسلامی و مجموعه کشورهای اسلامی روبرو شد؛ مردم و دولت ایران، در کنار دیگر مسلمانان جهان یکصدا به این اقدام هتاکانه از سوی کشورهای اروپایی اعتراض کردند. 

مجوز به قرآن‌سوزی مصداق " جاهلیت مدرن" 

آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در جلسه هیات دولت (1مرداد) ، قرآن را در کنار انسان کامل دو رکن هدایت و نجات انسان توصیف و تصریح کرد که مجوز اقدامات اخیر در اهانت به قرآن، بر خلاف ادعای آزادی بیان مصداق «جاهلیت مدرن» است.

رئیس جمهور یکی از دستورات موکد قرآن کریم مبارزه با جاهلیت در همه اشکال آن خواند و تاکید کرد که پیروان جاهلیت مدرن از همین رو از قرآن حقد و کینه به دل دارند و با توجه به موج بیداری که در حال فراگیر شدن در عالم است، روزی همه مردم به نیات شوم، پلید و ضدانسانی اهانت‌کنندگان به قرآن پی خواهند برد.

اهانت به قرآن کریم توهین به جامعه بشریت است

رئیس جمهموری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است در دیدار با جمعی از رهبران ادیان الهی بار دیگر به این مهم تاکید کرد و گفت: احترام به ادیان الهی و کتب آسمانی را از ضرورت‌ها است و اهانت به قرآن کریم بی‌احترامی به همه ادیان بلکه توهین به جامعه بشریت است؛ سوال اینجاست که چرا برخی حکومت‌های غربی توهین به قرآن را به آزادی بیان تقلیل داده و از توهین‌کنندگان حمایت می‌کنند؟

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در این دیدار به رشد چشمگیر توجه به دین و معنویت در جهان به‌ویژه در میان جوانان غربی اشاره کرده و تصریح کرد که به‌رغم تلاش گسترده‌ای که برای دین‌زدایی انجام می‌شود، سیاست، منهای معنویت را عامل بسیاری از گرفتاری‌های امروز جوامع بشری است؛ ریشه جنگ‌های اول و دوم جهانی، کشورگشایی‌ها و تجزیه‌طلبی‌ها در دنیای امروز را می‌توان در دوری سیاست از معنویت جستجو کرد.

 احترام به ادیان الهی باید جزو دستورکارهای بین المللی قرار گیرد

آیت‌الله رئیسی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در کنار سخن گفتن از امنیت منطقه، اهمیت حفظ رکن خانواده و اشاره به مسائل مختلفی از موضوعات اجتماعی، سیاسی، منطقه‌ای، بین‌المللی، زیست محیطی به یکی از بزرگترین اتفافات چند ماه اخیر و یکی از مهمترین خواسته های مسلمانان و همه ادیان جهان یعنی احترام به ادیان الهی اشاره کرد. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران در میان سخنان خود با بالا بردن قرآن کریم بر در دستور کار قرار گرفتن طراحی سازوکاری در سازمان ملل برای احترام به ادیان الهی تاکید کرد و گفت: آیا این نخستین بار است که کلمات خداوند را می‌سوزانند و گمان می‌کنند، صدای ملکوت را برای همیشه قطع می‌کنند؟ آیا نمرود و فرعون و قارون بر ابراهیم و موسی و عیسی پیروز شدند؟

قرآن، توهین به عقاید و باورها را منع کرده، و احترام به ابراهیم و موسی و عیسی را احترام به محمد(ص) می‌داند.

وی اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی‌، در صورت‌های مختلف خود ازجمله سوزاندن کتاب مقدس قرآن تا منع حجاب در مدارس و دهها تبعیض شرم‌آور دیگر، شایسته پیشرفت های انسان معاصر ندانست و گفت: پشت پرده‌ی این نفرت‌پراکنی‌ها، طراحی بزرگتری وجود دارد و تقلیل آن به مقوله‌ی آزادی‌ِ بیان، گمراه‌کننده است. غرب که اینک با بحران هویتی و کارکردی مواجه شده است، جهان را جنگل و خود را باغی زیبا می‌بیند. برخی جریان‌های شوم ولی قدرتمند، راه‌حل را در بحران‌سازی و دشمن‌تراشی می‌بینند. این آپارتاید فرهنگی، جامعه مسلمانان و بخصوص مهاجران را هدف گرفته است؛ مهاجرانی که خود قربانیان سیاست‌های استعمار هستند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: ما نیز همچون همه مؤمنان و آزادی‌خواهان بر این باوریم که احترام به ادیان الهی باید جزو دستورکارهای بین المللی قرار گیرد و سازمان ملل نیز با طراحی سازوکاری، احترام به ادیان الهی را تضمین نماید.

اما شبکه المیادین لبنان اقدام آیت‌الله رئیسی در بالا بردن نسخه‌ای ای قرآن کریم را برجسته کرد و گزارش داد که رئیس جمهوری ایران "با بالا بردن نسخه‌ای از قرآن از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اهانت‌ها علیه قرآن شریف را محکوم کرد. "

این شبکه خبری به نقل از رییس جمهوری افزود: اسلام ستیزی و تبعیضات فرهنگی در جوامع غربی از جمله سوزاندن کتاب مقدس قرآن تا منع حجاب، شایسته پیشرفت های انسان معاصر نیست.

وی افزود که احترام به ادیان باید در صدر اولویت‌های سازمان ملل متحد قرار گیرد.

آزادی بیان غربی؛ از سوزاندن قرآن تا بی‌حجابی اجباری 

غرب آشکارا شورای حقوق بشر سازمان ملل را از تصویب قطعنامه‌ای در محکومیت سوزاندن قرآن منع کرده است اما در ۱۲ جولای، شورای حقوق بشر با وجود مخالفت غرب، قطعنامه‌ای را درباره نفرت مذهبی در پی آتش زدن قرآن در سوئد تصویب کرد.

این قطعنامه به شدت مورد مخالفت آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفت و آن‌ها مدعی شدند که این قطعنامه با دیدگاه‌های آن‌ها در مورد «حقوق بشر» و «آزادی بیان» در تضاد است.

 کشورهای غربی در حالی اهانت و هتاکی به قرآن کریم را " آزادی بیان" می‌خوانند که در روزهای اخیر گابریل آتال وزیر آموزش و پرورش فرانسه با ادعای اینکه پوشیدن عبا نقض قوانین سکولار فرانسه است چند روز پیش از آغاز فصل بازگشایی مدارس در این کشور اعلام کرد؛ پوشیدن عبای اسلامی (ردای گشاد و تمام قد) برای دختران مسلمان در مدارس دولتی فرانسه ممنوع است و این طرح را با کمک ۲ هزار پلیس در این کشور اجرا می‌کند.

رئیسی از تبیین حقانیت مردم ایران تا دفاع از آزادی‌خواهان و ادیان الهی

رئیسی سال گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عکس حاج قاسم که نماد مبارزه با تروریسم است را بالای سر گرفت و امسال هم با به دست گرفتم قرآن کریم نشان داد او از تریبون سازمان ملل استفاده می‌کند تا نه فقط صدای حقانیت مردم ایران در برابر جنایت‌های آمریکایی‌ها باشد بلکه صدای همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است. رئیسی از حاج قاسم گفت تا صدای مردم مظلوم منطقه باشد که قهرمانان مبارزه با تروریست‌شان به دست آمریکایی‌ها به شهادت رسید و در هر دو سخنرانی مظلومیت مردم فلسطین را فریاد زد.

رئیسی امسال هم با به دست گرفتن قرآن نه فقط از اسلام که از همه ادیان الهی دفاع و تاکید کرد "ما همچون همه مؤمنان و آزادی‌خواهان بر این باوریم احترام به ادیان الهی باید جزو دستور کارهای بین‌المللی قرار گیرد و سازمان ملل نیز با طراحی سازوکاری، احترام به ادیان الهی را تضمین کند".

رئیسی به درستی همانگونه که پیش از عزیمت به نیویورک گفته بود "در نیویورک زبان گویای مردم خواهم بود تا حقایق را از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل برای دولت‌ها و ملت‌ها تبیین کنم" باز هم علاوه بر اینکه زبان گویای مردم ایران بود تا حقانیت آن‌ها را تبیین کند به دفاع از مظلومان و آزادی‌خواهان جهان و ادیان الهی پرداخت.

انتهای پیام/ 

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید