آغاز دیدار رهبر انقلاب با جمعی از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس

دیدار رهبر انقلاب جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان، امدادگران و پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس آغاز شد.

جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان، امدادگران و پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

متن اجمالی سخنان رهبر انقلاب به شرح ذیل است:

عقیده راسخ ما آن است که اگر نسل‌های ما جوانب مهم و معنادار دفاع مقدس را بشناسند و بدانند که در این واقعه ملت ما چگونه توانست خود را به سکوی پیروزی برساند برای آن‌ها در آن شناخت درس‌های بزرگی خواهد داشت. عظمت این واقعه را باید شناخت.

کتاب نوشته شده و فیلم ساخته شده، اما به نظر من جا برای کار هنوز بسیار زیاد است و هنوز نتوانستیم جزئیات این تابلوی عظیم و پرنقش و نگار را بشناسیم و بشناسانیم.

عظمت دفاع مقدس را از چند زاویه می‌توان دید ما می‌خواهیم این عظمت معلوم شود. یکی از زاویه آن چیزی است که از آن دفاع می‌شد. از چی دفاع می‌کردیم؟ دیگری آن است که این دفاع در مقابل چه کسی انجام می‌گرفت و چه کسی هجوم کرده بود که دفاع باید انجام می‌شد.

زاویه سوم آن است که دفاع به وسیله چه کسانی انجام شد که مهم نیز است. زاویه چهارم آن است که آثار و دستاورد‌های این دفاع چی بود البته از جهات دیگر نیز می‌توان به عظمت دفاع مقدس نگاه کرد. همه این نگاه‌ها بسیار مهم است.

دشمنان می‌خواستند این انقلاب بی نظیر، کبیر و مهمی که در ایران به برکت جانفشانی مردم اتفاق افتاده بود، سرکوب کنند.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید