بلومبرگ: صادرات نفت ایران به بیش از ۲ میلیون بشکه در روز رسیده است

داده‌های شرکت «تانکر ترکرز» نشان می‌دهد که میزان صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌ها در ۲۰ روز اول آگوست به روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه رسیده است.

به گفته شرکت تانکر ترکرز که تصاویر ماهواره‌ای نفتکش‌ها را رصد می‌کند، صادرات نفت ایران در این ماه افزایش یافته و جریان‌های جهانی را در زمانی که تولیدکنندگان دیگر، صادرات خود را کاهش می‌دهند، افزایش داده است.

به گزارش بلومبرگ، این رونق برای آمریکا ناخوشایند است، زیرا به طور رسمی هنوز تحریم‌هایی علیه ایران وجود دارد. حتی در این صورت، محموله‌های اضافی به کاهش تاثیر کاهش‌ها توسط عربستان سعودی، روسیه و سایر کشور‌های عضو اوپک پلاس کمک خواهد کرد.

شرکت TankerTrackers که داده‌های مربوط به محموله‌های نفتی را به دولت‌ها، شرکت‌های بیمه و سایر موسسات ارائه می‌دهد، تخمین می‌زند که این کشور خلیج فارس در ۲۰ روز اول آگوست ۲.۲ میلیون بشکه در روز نفت خام و میعانات گازی صادر کرده است.

از قبل مشخص بود که محموله‌های ایران در حال افزایش است، اما داده‌های ماه آگوست اگر برای باقی‌مانده دوره حفظ شوند، نشان‌دهنده یک سطح مشخص بالاتر خواهند بود. نرخ جریان در ۲۸ روز گذشته نشان می‌دهد که محموله‌ها با نرخ ۲.۱ میلیون بشکه در روز هستند

@tajrishonline

ما را دنبال کنید