مدودف: دشمنان دعا کنند تا آتش جنگ هسته‌ای در جهان شعله‌ور نشود ؛ کی‌یف در پی تضمین امنیتی آمریکاست

تجریش

 

دمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه می‌گوید مسکو در صورت موفقیت‌آمیز بودن تهاجم متقابل کی‌یف از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

دمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه، روز یکشنبه ۳۰ ژوئیه (۸ مرداد) در پیامی در حساب‌های رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی گفت که این کشور در صورت وقوع سناریوی موفقیت‌آمیز بودن ضدحمله اوکراین مجبور خواهد بود از دکترین هسته‌ای خود عقب‌نشینی کند.

وی گفت: «تصور کنید اگر حمله‌ای که ناتو از آن حمایت می‌کند، موفقیت‌آمیز بود و آنها به داخل بخشی از خاک ما را ریخته بودند. در این صورت ما مجبور می‌شدیم طبق قوانین رئیس‌جمهور روسیه از سلاح هسته‌ای استفاده کنیم.»

آقای مدودف اضافه کرد: «خیلی ساده بگویم، هیچ گزینه دیگری وجود نخواهد داشت. بنابراین دشمنان ما باید برای [موفقیت] سربازان ما دعا کنند تا آتش هسته‌ای در جهان شعله‌ور نشود.»

به نظر می‌رسد رئیس جمهور سابق روسیه به بخشی از دکترین هسته‌ای این کشور اشاره دارد که تصریح می‌کند اگر با سلاح‌های متعارف تجاوزی به روسیه انجام شود، به نحوی که موجودیت روسیه را تهدید کند، مسکو می‌تواند از سلاح‌های هسته‌ای برای پاسخ استفاده کند.

آقای مدودف پیشتر نیز به استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین اشاره کرده بود. منتقدان کرملین در گذشته وی را به بیان اظهارات افراطی به منظور منصرف کردن کشورهای غربی از ادامه ارسال تسلیحات به اوکراین متهم کرده بودند.

 

 

@tajrishonline

ما را دنبال کنید