نصب ٣٠ دوربین نظارت در حریم شهر تهران/ معرفی مناطقی که بیشترین سد معبر در پایتخت را داشته‌اند

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهردارى تهران گفت: عمده ماموریت‌های رفع سدمعبر در سال‌های اخیر در مناطق ۱، ۲، ۴، ۶، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۵، ۱۶، ۱۸ و ۱۹ بوده است.

مسعود رنجبریان مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهردارى تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: طی ۲۰ ماه گذشته ما قریب به ۲ میلیون ماموریت در حوزه‌های شهر، حریم و معبر انجام داده ایم.

وی افزود: نصب دوربین‌های نظارتی در ورودی‌های حریم شهر تهران و راه‌اندازی مرکز پایش و کنترل هوشمند، سامانه جامع شهربان به عنوان بانک اطلاعاتی شهر تهران و برگزاری دوره‌های آموزشی از اقدامات انجام شده در شرکت شهربان و حریم‌بان است.

رنجبریان با اشاره به اینکه عمده ماموریت‌های رفع سدمعبر در سال‌های اخیر در مناطق ۱، ۲، ۴، ۶، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۵، ۱۶، ۱۸ و ۱۹ بوده، گفت: سیاست شهرداری تهران در دوره اخیر پرهیز از رفتار سلبی و ساماندهی کسب‌وکار‌هایی است که به صورت دست‌فروشی در میان مردم شناخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان درباره وضعیت ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حوزه شهر نیز تاکید کرد: نزدیک به ۳ هزار مورد وضعیت رفع خلاف در زمینه‌های ساخت و ساز غیرمجاز، تعمیرات غیرمجاز، تغییر کاربری و ماده ۱۰۰ اتفاق افتاده است. 

وی با اشاره به نصب دوربین‌های نظارتی در ورودی‌های حریم شهر تهران خاطر نشان کرد: ۳۰ دوربین در ۱۴ نقطه اعم از مناطق ۱، ۲، ۴، ۵، ۱۳ و ۲۲ نصب شده است. در منطقه ۱ ورودی گلابدره، بوکان، خیابان مریم، میدان دربند، امامزاده قاسم (ع) و سوهانک، منطقه ۲ سعادت آباد کوی فراز، منطقه ۴ تلو، منطقه ۵ ورودی امامزاده داوود (ع)، فرحزاد، کوهسار، منطقه ۱۳ سرخه حصار و در منطقه ۲۲ محدوده وردیج شامل نصب دوربین شده‌اند.

رنجبریان درباره مرکز پایش و کنترل هوشمند که در آذرماه ۱۴۰۰ تاسیس شده بود گفت: از وظایف این مرکز می‌توان به تهیه گزارش‌های تحلیلی از عملکرد عوامل اجرایی، اطلاعات و آمار مورد نیاز، کنترل و نظارت بر فعالیت عوامل اجرایی و نظارت بر دوربین‌های ورودی حریم شهر تهران اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان با اشاره به سامانه جامع شهربان به عنوان بانک اطلاعاتی شهر تهران یادآور شد: روزانه بیش از ۳۵۰۰ ماموریت توسط کارشناسان نواحی و اکیپ‌ها در سامانه ثبت می‌شود. همچنین ثبت اطلاعات پرسنل، دریافت ابلاغ و اخطار‌های ناحیه محوری از شهرسازی‌های نواحی و ثبت اطلاعات تمامی ناوگان خودرویی فعال در سطح مناطق نیز در این سامانه صورت می‌گیرد.

@tajrishonline

ما را دنبال کنید