کسی ۱۰۰۰ دانشجوی متقلب در کنکور ۱۴۰۰ را گردن نمی‌گیرد/ مجلس و وزارت علوم یکدیگر را مقصر می‌دانند

 

در حالی که وزیر علوم تحصیل برخی از متقلبین کنکور۱۴۰۰ در دانشگاهها را تأیید می‌کند و مشکل را استفساریه مجلس می‌داند، برخی از نمایندگان مجلس نظر دیگری دارند.

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از تسنیم، در هفته‌های اخیر و در حالی که آموزش عالی کشور درگیر برگزاری آزمون سراسری کنکور بود، مطرح شدن چند پرونده قدیمی و شبهه‌دار این حوزه، برخی حواشی را در فضای علمی و آموزشی کشور ایجاد کرد.

"تقلب در کنکور سال 1400" و سخنان عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره "بی‌عدالتی آموزشی" در کشور با استناد به گزارش کمیته 4نفره این شورا درباره وضعیت اقتصادی رتبه‌های زیر 3000 کشوری کنکور 99 از جمله موضوعاتی بود که در هفته‌های اخیر در فضای رسانه‌ای کشور مطرح شد و حواشی پیرامون آن هنوز هم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید

هرچند بی‌اعتبار شدن شدن صندلی دانشگاهها رهاورد و نقطه مشترک این دو موضوع جنجالی بود اما نمی‌توان از کنار این مسئله به‌راحتی گذشت که هزار نفر از افرادی که در زمان حاضر در دانشگاههای کشور تحصیل می‌کنند، به‌روی صندلی‌ای نشستند که آن را با تقلب به دست آوردند.

ادعای تحصیل 1000 دانشجوی متقلب در رشته مهندسی و پزشکی کنکور 1400 ابتدا از سوی یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور (فارس) مطرح و عنوان شد چون احراز تقلب‌ این افراد طولانی شده و بعد از ثبت‌نام آن‌ها در دانشگاهها نتیجه قطعی مشخص شده بود، امکان برخورد با این افراد وجود نداشت.

چند روز پس از این ادعای جنجال‌برانگیز، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تکذیب این موضوع در خصوص آزمون 1401 سراسری، از پیگیری کمیسیون اصل 90 درباره این موضوع و تهیه استفساریه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که در تابستان 1401 تصویب شده و به تأیید شورای نگهبان رسیده است، گفت و این‌که طی آن به‌صراحت آورده شد که باید از داوطلب مشکوک به تقلب تا پیش از ثبت‌نام در دانشگاه آزمون مجدد گرفته شود.

 
@tajrishonline

ما را دنبال کنید