ایالات متحده سقف بدهی‌های خود را به عقب می اندازد ./ وضعیت اقتصادی امریکا و دنیا به کجا خواهد رسید

تجریش آنلاین

 

#ترجمه_اختصاصی از #تجریش_آنلاین

محمدحسین اکبرزاده

 

به گزارش پایگاه خبری تجریش به نقل از الجزیره ، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید بودجه آژانس برای انجام تعهدات مالی تا 5 ژوئن تمام خواهد شد.

وی تصریح نموده است که اگر سقف هزینه فعلی 31.4 تریلیون دلاری قبل از آن افزایش نیابد، بودجه دولت برای پوشش تعهدات مالی خود تا 5 ژوئن تمام خواهد شد.

همچنین او گفت: «بنابراین، منابع پیش‌بینی‌شده ما برای برآورده کردن همه این تعهدات ناکافی است.»

لازم به ذکر است مهلت تمدید شده به قانونگذاران در تلاش برای دستیابی به توافقی برای افزایش محدودیت هزینه های ایالات متحده، فضای تنفس بیشتری می دهد.

کنگره وظیفه دارد سقف بدهی کشور را افزایش دهد و قانونگذاران جمهوری خواه از اکثریت خود در مجلس نمایندگان ایالات متحده به عنوان اهرمی برای کاهش برنامه های اجتماعی در ازای افزایش سقف استفاده کرده اند.

به نقل از الجزیره ، دو طرف به دنبال توافقی هستند که سقف بدهی را به مدت دو سال - تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری آتی - افزایش دهند و نیز هزینه ها را برای سال 2024 کاهش بدهند و سقف یک درصدی را برای رشد هزینه ها برای سال 2025 اعمال نمایند.

طبق گزارش وزارت خزانه داری، سقف بدهی از سال 1960 تا کنون 78 بار افزایش یافته است . که بصورت 49 بار در زمان روسای جمهور جمهوری خواه و 29 بار در زمان روسای جمهور دموکرات تسهیم شده است .

 

اگر ایالات متحده نتواند ضرب الاجل را رعایت کند چه اتفاقی خواهد افتد؟


خطرات نکول نیز قابل توجه است، زیرا یلن قبلاً هشدار داده بود که نکول یک "فاجعه اقتصادی و مالی" است که "هزینه استقراض را تا ابد افزایش می دهد".

@tajrishonline

ما را دنبال کنید